Kameraden Coca-Cola en Finally lopen al twintig jaar hand in hand

Kameraden Coca-Cola en Finally lopen al twintig jaar hand in hand

12-09-2025 (15:03) - Bureaus

Finally an Agency bestaat dit jaar twintig jaar, hoera! Maar er is nog een reden om kaarsjes uit te blazen: ook de samenwerking met Coca-Cola Nederland bruist al twee decennia lang. Hoe de prik tussen de twee partners tot vandaag de dag stand houdt, vertellen Robert Boer, Client Service Director en partner van het creatieve bureau, en Anouk van Huissteden, Marketing Director Netherlands van het frisdrankmerk.

Anouk van Huissteden: "We respecteren elkaar als mens en durven altijd de waarheid tegen elkaar te vertellen. Dat is de basis van onze sterke relatie." Vanwege het open gesprek, is geen vraag te gek voor Finally, vertelt Robert Boer: "Ook al komen ze met een onmogelijk voorstel, we vinden altijd samen een oplossing. We behandelen onze klanten echt als collega’s en laten ze nooit in de steek."

Omdat de twee partners al twintig jaar lang dusdanig voor elkaar klaar staan, kent Finally elk merk van Coca-Cola tot in het detail, ervaart Anouk: "Ze voelen als een verlengstuk van mijn brandmanagersteam, waardoor ik bij elke briefing niet telkens het brandbook hoef uit te leggen. Dat werkt zo lekker én snel."

Samenwerking met Rotterdams icoon

Coca-Cola Nederland en Finally zijn trots op hun Rotterdamse roots. En sinds dit jaar werken ze samen met een partij die misschien wel het ultieme symbool van de stad is: Feyenoord. "De voetbalclub stond al lange tijd bovenaan ons partershipverlanglijstje, maar door een lopend contract met de concurrent konden zij niet met ons samenwerken."

Vanaf dit seizoen worden er alleen nog maar merken van Coca-Cola getapt bij de kiosken in De Kuip, die een volledige Coke-transformatie hebben ondergaan. Bovendien is Feyenoord een belangrijk uithangbord voor campagnes, zoals de aankomende actie voor het WK voetbal 2026. 

Meer weten over de langlopende samenwerking tussen Finally an Agency en Coca-Cola Nederland? Lees dan het volledige verhaal in FONK #422. Heb je geen abonnement? Koop dan de losse editie hier.


Media

Marketing

Economisch