Keune kiest voor The Family Amsterdam

03-06-2022 (13:17) - Bureaus

Het Amsterdamse merk Keune Haircosmetics viert dit jaar haar honderdjarig bestaan. Keune is inmiddels in meer dan 80 landen aanwezig. Toch is het merk bij het grote publiek nog tamelijk onbekend. Om hier verandering in te brengen heeft het familiebedrijf The Family Amsterdam gevraagd om het merk verder te ontwikkelen.
 
Philip Berlijn, CCO Keune: “Om samen met de kapper verder te groeien, willen we bekender worden bij het grote publiek. Om onze kernwaarden nog sterker te benadrukken, hebben we de handen ineengesloten met The Family. Zo ontstond de pay-off: Keune, For Those With Character”.
 
Keune is een merk dat echt ergens voor staat en dat is diepgeworteld in de roots van het merk. Akram Bouadli, Global Marketing Director: “Een standpunt durven te nemen, onafhankelijk opereren en ondanks beren op de weg altijd positief blijven, past bij de ondernemende club uit Amsterdam, al sinds 1922”. Ed van Bennekom, van The Family Amsterdam, vult aan: “Haircosmetics gaat over expressie. En expressie is karakter tonen. Keune is there for those with character”.
 
Naast het ontwikkelen van de merkidentiteit, heeft The Family Amsterdam al een aantal productcampagnes voor het merk ontwikkeld. De eerste product campagne voor Blonde Savior is 1 juni live gegaan. Alle campagnes worden wereldwijd via de kapper, outdoor en online uitgerold.
 
De ambitie van Eelco Keune, CEO en 3e generatie van Keune Haircosmetics, liegt er niet om: “We don’t want to be the biggest, we want to be the best. And this is only the beginning!"

 

Keune Haircosmetics | Blonde Savior - Less breakage from The Family Amsterdam on Vimeo.

Keune Haircosmetics | Blonde Savior - Stronger hair from The Family Amsterdam on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch