Mangrove neemt NY boutique agency over
10-05-2016 (20:57) - Bureaus
Mangrove neemt Phoekus over, een boutique digital strategy agency uit New York. Met deze overname wordt Mike Brady, oprichter van Phoekus, Managing Director van Mangrove. Brady is inmiddels verhuisd naar Rotterdam en zal dan ook voornamelijk vanuit Rotterdam opereren.
customer experience
De overname betekent een mooie stap voor het 19 jaar oude Rotterdamse bureau dat nu een strategische laag toevoegt en focust op customer experience. Mangrove staat al bekend om haar sterke aanpak op user experience, visual design en ontwikkeling van complexe trajecten.
internationale speler
Robert Leefmans, Roel Schiefelbusch en Oscar van Veen zien de overname als de volgende internationale stap voor Mangrove: een internationale speler maken op hoog strategisch niveau. Met Keadyn heeft Mangrove eerder in 2015 Notificare gestart, het mobile marketing bureau. Dit heeft een enorme boost gegeven.
Robert Leefmans, Roel Schiefelbusch en Oscar van Veen zien de overname als de volgende internationale stap voor Mangrove: een internationale speler maken op hoog strategisch niveau. Met Keadyn heeft Mangrove eerder in 2015 Notificare gestart, het mobile marketing bureau. Dit heeft een enorme boost gegeven.
onder de indruk
'Mangrove is sinds haar bestaan altijd meegegaan met de veranderende ontwikkelingen en heeft haar klanten hier altijd in meegenomen. Ons doel is altijd voorop te lopen en met deze expertise de klanten beter te maken. Toen wij Mike voor het eerst ontmoeten, was er meteen een klik. Wij waren en zijn nog steeds onder de indruk van de sterke strategische expertise van zijn bureau en hun bewezen customer experience aanpak, aldus Oscar van Veen (partner Mangrove).'
complementair
'Het idee is simpel. Als je doet wat je belooft als merk door je campagnes, websites en sales zo in te richten waardoor ze naadloos samenwerken, dan levert dit grote voordelen op. Belangrijk is gedurende dit traject de klant op een zeer aangename manier te blijven verrassen. Digital speelt hier een grote rol. Goed en helder (ux) design hiervoor is zeer belangrijk. Toen ik met name op dit gebied uit wilde breiden, ontmoette ik het team van Mangrove. Al vrij snel was duidelijk hoe complementair wij zijn en dat onze samenwerking alleen maar tot voordelen kan leiden, licht Mike Brady (Managing Director Mangrove) toe."
'Het idee is simpel. Als je doet wat je belooft als merk door je campagnes, websites en sales zo in te richten waardoor ze naadloos samenwerken, dan levert dit grote voordelen op. Belangrijk is gedurende dit traject de klant op een zeer aangename manier te blijven verrassen. Digital speelt hier een grote rol. Goed en helder (ux) design hiervoor is zeer belangrijk. Toen ik met name op dit gebied uit wilde breiden, ontmoette ik het team van Mangrove. Al vrij snel was duidelijk hoe complementair wij zijn en dat onze samenwerking alleen maar tot voordelen kan leiden, licht Mike Brady (Managing Director Mangrove) toe."
Rotterdam en New York
Mike Brady is Managing Director bij Mangrove met kantoren in Rotterdam en New York. Hij heeft inmiddels 20 jaar ervaring in diverse functies. Zo heeft hij gewerkt als consultant bij Lotus en IBM. Daarnaast bij twee bureaus in New York: Schematic en Code and Theory. Hierna heeft hij twee bedrijven gestart, waarvan één een productfocus had en de laatste een strategische focus.
De eerste gezamenlijke projecten zijn een feit, waarin de vernieuwde strategische propositie op klanten doorgevoerd is.
Mike Brady is Managing Director bij Mangrove met kantoren in Rotterdam en New York. Hij heeft inmiddels 20 jaar ervaring in diverse functies. Zo heeft hij gewerkt als consultant bij Lotus en IBM. Daarnaast bij twee bureaus in New York: Schematic en Code and Theory. Hierna heeft hij twee bedrijven gestart, waarvan één een productfocus had en de laatste een strategische focus.
De eerste gezamenlijke projecten zijn een feit, waarin de vernieuwde strategische propositie op klanten doorgevoerd is.