McDonald's slaat handen ineen met twee nieuwe bureaus

McDonald's slaat handen ineen met twee nieuwe bureaus

07-05-2025 (14:15) - Bureaus

McDonald’s Nederland voegt twee nieuwe bureaus toe aan haar ‘McFamily of Agencies’. Per 1 augustus wordt MRM de nieuwe partner voor alle CRM-activiteiten. Met de komst van ACE PR (voorheen Glasnost & Fitzgerald) vallen nu alle social media- en marketing PR-activiteiten onder één dak.

Beeldcredit: YouTubekanaal McDonald’s Nederland

Chief Marketing Officer Stijn Mentrop van McDonald’s Nederland licht toe: "Het is geweldig dat we MRM en ACE PR mogen toevoegen aan de McFamily. Beide bureaus hebben de kennis en expertise in huis waarmee we ons huidige netwerk aan bureaus verder versterken. MRM’s visie sluit heel goed aan bij onze ambitie om een cultureel en persoonlijk iconisch merk te zijn en blijven."

McDonalds's werkt al langer samen met ACE Social, maar breidt nu ook uit naar creatieve marketing PR. "Door PR nu toe te voegen aan de samenwerking, vergroten we niet alleen onze impact, maar bouwen we gezamenlijk verder aan een merk dat door creativiteit en cultuur gedreven content relevant blijft. Eén team, één verhaal. We’re lovin’ it", aldus Henk Boersen, Managing Director bij ACE.

Ulrich Saeuberlich, President MRM Europe en UK MRM, is trots dat McDonald’s heeft gekozen voor MRM als CRM-partner. "Met onze datagedreven aanpak en focus op innovatie kijken we ernaar uit om samen met McDonald’s te werken aan een nieuwe stap en verdere groei van de loyaliteitsprogramma’s. We zijn ontzettend blij met de keuze en bouwen graag verder aan wezenlijke impact."

Databay
Met het verwelkomen van het nieuwe CRM-bureau MRM, neemt McDonald’s na 9 jaar afscheid van het huidige CRM-bureau Databay. "Als lokaal merk met internationale support, kijkt McDonald’s voortdurend naar de meest optimale mix aan bureaus. En dat betekent dat je soms afscheid van elkaar moet nemen. Wel wil ik benadrukken dat we altijd tevreden zijn geweest over de kwaliteit van Databay. Daar blijf ik ze dankbaar voor", aldus Mentrop. 


Media

Marketing

Economisch