
Marcel Surendonk leidt Joe Public’s nieuwe label Joe Live
Joe Public heeft Marcel Surendonk (ex-MOJO/Live Nation, bestuurslid SponsorRingen) aangesteld als Head of Joe Live. Dit nieuwe label van Joe Public richt zich op sponsoring en activaties van live events zoals festivals en sportevenementen.
Marcel Surendonk was de afgelopen 18 jaar actief als Head of Brand Partnerships bij MOJO/Live Nation. Hij was verantwoordelijk voor alle sponsorovereenkomsten en het mogelijk maken van activaties voor klanten als Rabobank, Nationale-Nederlanden, Heineken, Coca-Cola en KPN op festivals zoals Lowlands, Pinkpop, NN North Sea Jazz en Down The Rabbit Hole. Onder zijn leiding ontstonden prijswinnende activaties zoals de Miele Powerwash en Rabobank Brasserie 2050. Daarnaast heeft hij veel ervaring met Ticket Access samenwerkingen met partners als American Express, Mastercard en VodafoneZiggo.
Joe Live gaat zich richten op het sponsorbeleid van adverteerders, zowel op strategisch als creatief niveau. Naast Marcel Surendonk bestaat het team van Joe Live uit creatie, strategie en accounthandling. Het bureau zal zich niet alleen op bestaande klanten van Joe Public en Springbok richten, maar gaat ook als losse entiteit voor andere adverteerders werken.
'Te vaak heb ik activaties gezien, bedacht door reclamebureaus, die teveel op zichzelf stonden'
Marcel Surendonk: ‘Ik heb goed nagedacht over de volgende stap in mijn carrière en voel me het beste in een creatieve omgeving waar ik mijn passie voor merken, muziek en ook sport kan combineren met de kracht van brand experience concepten. Met Joe Live willen we een bureau neerzetten dat adverteerders helpt aan een duidelijke overkoepelende sponsorstrategie met de juiste sponsorpartners, de juiste activaties en ook bij het groter maken van die activaties met mooie campagnes en social media-concepten. Dat laatste kunnen we aanbieden met ons zusje Joe Social. Te vaak heb ik activaties gezien, bedacht door reclamebureaus, die teveel op zichzelf stonden. Terwijl je juist in deze tijd veel meer uit zo’n activatie zou moeten halen door een slimme (social) campagne te integreren in het idee.’
Sanne Tolsma, net aangesteld als MD van Joe Public is blij met deze nieuwe ‘offering’ van het bureau: ‘Met Joe Live zetten we iets neer dat de markt nog niet kent: de strategische en creatieve kracht van een reclamebureau, verbonden met de energie van sponsoring en activatie. Er bestaan wel sportsponsoringbureaus en bureaus die losse activaties bedenken, maar juist deze unieke combinatie bestond nog niet. Daardoor kunnen merken meer waarde uit hun sponsoring en activatie halen. Met Marcel aan boord hebben we zowel de ambitie als de ervaring om hier iets groots van te maken.’