
Voormalig NOS-presentator en ACE PR-duo beginnen nieuw bureau Numen
Frank du Mosch (oud-NOS), Stijn Zwinkels en Kirsten Peterse (beiden oud-ACE PR/Glasnost) beginnen het nieuwe PR-bureau Numen. Het eigen Resilience Model maakt merken merken weerbaarder door hen te laten communiceren vanuit zowel maatschappelijke meerwaarde als commerciële doelen.
Op de foto: v.l.n.r. Kirsten Peterse, Stijn Zwinkels en Frank du Mosch
Numen hanteert een integrale aanpak waarin PR het vertrekpunt is voor creatieve corporate campagnes, thought leadership, stakeholder management en interne communicatie. De eerste klant is gelijk een grote naam: Rituals. Het bureau verzorgt voor het cosmeticamerk de creatieve corporate communicatie op nationaal en wereldwijd niveau.
Het nieuwe bureau is gevestigd op het Mediapark in Hilversum. De naam Numen is Latijn voor grenzeloze en onzichtbare kracht. Deze betekenis wordt concreet gemaakt met Resilicience Model. Hiermee wordt duidelijk welke maatschappelijke thema's waardevol zijn voor een merk om zich aan te verbinden en over te communiceren, met als resultaat een weerbare en toekomstbestendige reputatie. Ook ondersteunt het drietal bedrijven met CEO-positionering, crisiscommunicatie en woordvoering.
NOS-presentator
Du Mosch was van 1989 en 1996 presentator van het NOS (Jeugd)Journaal en vervulde in de jaren daarna andere functies in de Nederlandse media. Ook is hij al 23 jaar mediatrainer. Deze ervaring zet hij nu in voor de klanten van Numen. De training is geen eenmalige voorbereiding op een mediaoptreden, maar een strategische sessie waarin het kernverhaal van een organisatie bloot wordt gelegd en vertaalt naar een actueel en geloofwaardig verhaal naar buiten. "Frank stelt als oud-journalist de vragen die intern niet meer worden gesteld, en kan het commerciële verhaal feilloos omzetten naar een maatschappelijk en nieuwswaardig verhaal", vertelt medeoprichter Zwinkels.
Kirsten en Stijn werkten enkele jaren met elkaar bij Glasnost (later ACE PR), waar zijn strategie en pr-campagnes hebben ontwikkeld: "Dit hebben we jarenlang gedaan voor de grootste merken in Nederland op het gebied van lifestyle, retail, tech, financiële dienstverleners en FMCG. Mijn hart gaat echt sneller kloppen nu we creativiteit en commerciële boodschappen combineren met AI en maatschappelijke impact", vult Kirsten aan.
Du Mosch stelt: "Jarenlang heeft Stijn meegebouwd en leidinggegeven aan een van de toonaangevende PR-bureaus van Nederland. Kirsten brengt oog voor detail, snapt het nieuws op nieuwe kanalen en zelf breng ik veel ervaring in, maar ik ben juist een jonge hond in het PR-vak. Samen hebben we enorm veel zin om onze kennis en ervaring te delen met onze klanten."
Inzet van AI
Dankzij de slimme inzet van AI heeft het senior team van numen meer tijd voor strategische, creatieve en persoonlijke interactie. Eentonige taken worden geautomatiseerd, waardoor het team zich kan richten op wat de meeste waarde toevoegt: klantrelaties, journalistieke contacten en strategische advisering. Dit resulteert in een kleiner, toegewijd accountteam dat efficiënter werkt.