MediaMarkt stoft iconische slogan 'Ik ben toch niet gek' af

MediaMarkt stoft iconische slogan 'Ik ben toch niet gek' af

03-10-2025 (09:32) - Campagnes

Met black friday en de drukke feestdagen voor de boeg haalt MediaMarkt zijn iconische slogan 'Ik ben toch niet gek' van stal. Om de pay-off naar het nu te trekken, gebruikt de elektronicaketen hippe synoniemen voor 'gek', zoals 'delulu', 'para' en 'crazy'.

'Ik ben toch niet gek' werd geïntroduceerd in de vroege jaren 2000, maar in 2019 overboord gegooid vanwege een nieuwe marketingstrategie. Door in te spelen op het veranderende taalgebruik geeft de retailer de klassieker nu een moderne twist. Op deze manier brengt MediaMarkt herkenning, humor en vertrouwen samen.

'Fysieke held in digitaal oerwoud'

"We positioneren MediaMarkt opnieuw als de nuchtere, fysieke held in het digitale oerwoud", aldus Raymond Mesterom, Director Marketing van MediaMarkt Benelux. "Want als het écht om een goede deal gaat, wil je het met eigen ogen zien, voelen, testen. Daarnaast wil je vragen kunnen stellen en natuurlijk gebruik kunnen maken van diensten zoals bezorging en installatie. Daarom ga je naar MediaMarkt. Want je bent toch niet gek?"

De eerste campagne waarin "Ik ben toch niet gek" zijn comeback maakt, start op 6 oktober en wordt breed uitgerold op TV, radio, social media en online. Voor consistentie en herkenning zal de vernieuwde slogan ook in 2026 gebruikt worden.