Mediaxplain* wint pitch College voor de Rechten van de Mens

30-10-2015 (16:03) - Bureaus

Mediaxplain*, is gekozen als winnaar van de pitch voor de najaarscampagne van het College voor de Rechten van de Mens.
 
Na een verkenningsronde en een inhoudelijke beoordeling van gepitchte concepten van meerdere bureaus, ging de keuze van het College uit naar de creatieve- & mediastrategie van Mediaxplain*. De najaarscampagne van het College richt zich op vier verschillende situaties waarin in Nederland discriminatie nog vaak voorkomt. 

Het College voor de Rechten van de Mens beschermt, bewaakt, belicht en bevordert de mensenrechten in Nederland door onderzoek, advies, voorlichting en het individueel oordelen in het geval van discriminatie. Dit najaar roept het College actief op om discriminatie te melden. Daarbij ligt de focus op het wegnemen van eventuele barrières die maken dat mensen discriminatie niet melden. Mediaxplain* ontwikkelende daarvoor een creatief campagneconcept dat interactie laagdrempelig maakt en specifieke groepen attendeert op situaties waarin discriminatie nog vaak voorkomt. 


Media

Marketing

Economisch