Meer impactvolle UGC-campagnes op Snapchat dankzij Influentials

Meer impactvolle UGC-campagnes op Snapchat dankzij Influentials

18-11-2024 (10:30) - Bureaus

Het Nederlandse influencermarketingplatform Influentials en Snapchat gaan samenwerken op het gebied van User Generated Content (UGC). De overeenkomst volgt na een succesvolle pilot. 

Merken konden al langere tijd samenwerken met Snap Stars, de influencers van Snapchat, op het platform. Door de nieuwe samenwerking kunnen merken nu ook rekenen op volledige end-to-end ondersteuning bij UGC-campagnes op Snapchat: van briefing tot aan de uiteindelijke oplevering. 

Natascha Chamuleau, General Manager van Snap Inc. Benelux, vertelt dat UGC de impact van campagnes aanzienlijk vergroot, omdat "deze content op een authentieke manier volledig op de doelgroep is toegespitst. Bijvoorbeeld op het gebied van conversies."

Merken als HEMA, Lipton en McDonalds hebben al succesvolle UGC-campagnes gedraaid op Snapchat. "Steeds meer merken ontdekken de kracht van UGC", zegt Diederik Chevalier, partner van Influentials. "We zien Snapchat als een strategische partner waarmee we ook internationaal verder kunnen groeien."


Media

Marketing

Economisch