Mireille Elberse kondigt oprichting Red Onion Creative Collective aan
Mireille Elberse (voorheen Lowe, TWBA\NEBOKO, Alfred, Subway en Pakt) kondigt de oprichting aan van Red Onion Creative Collective.
Zij omschrijft het als 'een vernieuwend creatief initiatief dat zich onderscheidt door haar onorthodoxe werkwijze als een dynamisch collectief'.
Red Onion wil een frisse aanpak bieden en ontwikkelde onlangs de campagne voor Westland Salades (Signature Foods), tezamen met Jan-Willem Smits (voorheen Ogilvy, TWBA, Alfred).
Een Onorthodox Creatief Collectief
Red Onion biedt een breed netwerk van ‘associated experts’. Hiermee wil het bureau een scherp en wendbaar team bieden dat zich moeiteloos aanpast aan de specifieke behoeften passend bij elke opdracht in het veranderende reclamelandschap. Red Onion gelooft dat de kracht van creativiteit ligt in samenwerking en flexibiliteit. Of zoals de Engelsen zeggen: ‘Know your onions’.
Mireille Elberse: “Net als een rode ui is dit collectief scherp wanneer nodig, geworteld in de Hollandse klei en bestaat het uit een vaste kern met meerdere lagen. Dit vormt de kracht. Het is bewust geen gewone ui; Red Onion valt op, geeft kleur, maakt dingen mooi met de nodige pit om het beste te bereiken”.
No Frills
Red Onion werkt direct met de klant samen als onderdeel van het team. Het is een 'No Frills' initiatief: meer efficiëntie, directe lijnen, multidisciplinair en met een in-house mentaliteit. Dit zorgt ervoor dat er snel geschakeld kan worden en nauw samen gewerkt wordt met klanten om de beste resultaten te behalen zonder onnodige lagen en vertragingen. Inmiddels heeft Red Onion werk verricht voor klanten zoals Signature Foods, NS Retail, Motul en het Rode Kruis.
Beeld: Mireille Elberse