Molecule gaat tiktokken voor Westfield Mall en Vogue

15-12-2022 (17:10) - Bureaus

Westfield Mall Of The Netherlands en Vogue Nederland kiezen voor Molecule als TikTok agency. Sinds kort is Molecule verantwoordelijk voor de strategie en creatieve invulling van zowel het Vogue, als het Westfield Mall Tiktok-kanaal. De agency krijgt onder meer de taak om de zichtbaarheid van deze merken bij generaties Y en Z te vergroten.

Robert Tammens, founder en managing partner bij Molecule: “TikTok is hét social platform dat het snelst groeit in gebruikersaantallen, met name bij generatie Y en Z, waardoor steeds meer merken behoefte hebben aan een zogeheten TikTok-first benadering. Voor veel organisaties is het uitdagend om constant op de hoogte te blijven van nieuwe features, danwel deze te implementeren in het dagelijkse gebruik. Hier komt onze expertise om de hoek kijken, wij zijn als het ware het laatste puzzelstukje binnen de marketingmix en zorgen er juist voor dat gevestigde merken zichtbaar zijn op TikTok.”

LUSH

Molecule was betrokken bij een activatiecampagne van Westfield om gevestigde merken in het enorme winkelcentrum te promoten via hun TikTok-kanaal. LUSH - het cosmeticamerk dat vorig jaar zelf besloot niet meer aanwezig te zijn op social media - zag naar aanleiding van deze TikTok een stijging in winkelbezoeken.

Passende strategie

Karin Donnelly, Head of Marketing bij Westfield Mall Of The Netherlands: “Wij merkten dat er intern behoefte was aan kennis en ervaring op het gebied van TikTok. De keuze voor Molecule als TikTok-partner was snel gemaakt, het team wist ons te overtuigen door middel van een passende strategie en visie voor Westfield.”

Vogue

Een ander merk dat kiest voor meer zichtbaarheid op TikTok is Vogue Nederland. Het van origine traditionele mediamerk weet hiermee goed in te haken op ‘sneller’ nieuws en biedt fans een kijkje achter de schermen van toonaangevende events, waaronder de verschillende Fashion Week’s, livestreams en premières.


Media

Marketing

Economisch