Moving Board in Nederlandse straten

21-04-2009 (10:18) - Bureaus

Een nieuw medium in de reclame- en marketingbusiness: een ‘Moving Board’. Deze advertentiemogelijkheid gaat voorbij de gevestigde media doordat de combinatie van licht, beweging en originaliteit de aandacht van passanten trekt. De opvallend verlichte mobiele reclamedragers bereiken de doelgroep op tijden en plekken waar dit niet wordt verwacht.

Een Moving Board wordt door een getrainde medewerker gedragen en communiceert zowel aan de voor- als aan de achterkant de verlichte boodschap. Iedere doelgroep is vanaf nu op ieder gewenst tijdstip en op iedere gewenste locatie bereikbaar. Door meerdere Moving Boards op hetzelfde moment in te zetten wordt de attentiewaarde verhoogd. Deze actieve vorm van marketing is makkelijk in te zetten en is een uniek medium voor een beperkt budget.

In Nederland heeft Pro Vocations de licentie om Moving Board te verkopen of als actiemechanisme te verhuren voor reclamecampagnes. Pro Vocations is een fieldmarketingbureau.
 


Reacties

Je ziet op die foto's het enthousiasme van hun gezicht druipen....aan de andere kant hebben ze wel een baan in deze economisch woelige tijden...en creeer je geen negatief "umfeld" door je logo te laten ronddragen door iemand in de broek van een stratenveger?
Jesse @ 21-04-2009 11:14 uur
negativiteit is een slechte raadgever. ontzettend leuk en nieuw initiatief. zeer paletti nieuw medium.
bas bever @ 21-04-2009 12:16 uur
Uitstekend medium, alleen is niet nieuw! BrandPower Media heeft eind 2008 al campagnes uitgevoerd met haar WalkingAd, inderdaad ook lopende billboards.
Robert Brinkmann @ 21-04-2009 17:51 uur

Media

Marketing

Economisch