Music Matchmaker voor mediabureaus
01-02-2016 (15:18) - Bureaus
Spotify zal de app ‘Music Matchmaker’ als onderdeel van een campagne voor het Europese medialandschap op 4 februari te lanceren. Het doel is om singles voor Valentijnsdag de liefde te helpen vinden. De app matcht mensen in het mediavak op basis van hun muzieksmaak. Zo worden zij met anderen, zowel binnen als buiten hun kantoor, gekoppeld. Vorig jaar was de app een groot succes met meer dan tweeduizend gebruikers.
Dit jaar zal de campagne zich op een nog grotere groep van duizenden professionals van honderden Europese bureaus richten. De app wordt middels een campagne op 4 februari gelanceerd. Om een match te vinden kunnen mensen de website Spotify.com/musicmatchmaker bezoeken. Daar kunnen zij hun locatie en muziekvoorkeuren invullen om vervolgens gekoppeld te worden.
Music Matchmaker laat dan op basis van muzieksmaak drie mannelijke en drie vrouwelijke matches binnen het eigen bureau zien. Ook wordt de gebruiker gekoppeld aan drie mannen en drie vrouwen van andere mediabureaus in Nederland. Zodra er eenmaal een match is met de perfecte muziekpartner, is het mogelijk om per mail contact op te nemen, bijvoorbeeld om over de gedeelde muzieksmaak te praten of wellicht zelfs om een afspraak te maken voor Valentijnsdag.