N=5 achter Alzheimer Socks

21-09-2015 (10:51) - Bureaus

12.40 uur - N=5 is samen met Alzheimer Lab een van de drijvende krachten achter de opvallende Alzheimer Socks. Door deze sokken te dragen maakt men alzheimer bespreekbaar. De winst komt volledig ten goede aan alzheimer onderzoek aan het VUmc Alzheimercentrum. 
 
Mart Visser bedacht zich geen moment toen hem gevraagd werd mee te werken aan het Alzheimer SOCKS initiatief. De couturier ontwierp één van de twee sokken. De andere sok werd ontworpen door wijlen Frans Molenaar, zijn leermeester en goede vriend. 

Molenaar was misschien wel Nederlands bekendste couturier. Hij leed zelf ook aan de ziekte van Alzheimer. Zijn nabestaanden hoefden dan ook niet lang na te denken om mee te werken aan dit project. Het iconische zwart-wit waar Frans mee werkte komt terug in zijn sok. 

Alzheimer Socks is tot stand gekomen door een unieke samenwerking tussen Alzheimer Lab (Alzheimer Nederland, VUmc, Heineken, DSM, Unilever, Ziggo, &samhoud, Philips), N=5 en LEWIS PR. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch