Natwerk nieuwe creatieve partner van Dirk

17-08-2022 (14:58) - Bureaus

Natwerk is het nieuwe creatieve bureau van Dirk van den Broek. Na de succesvolle samenwerking op een aantal losse arbeidsmarktcampagnes, wordt het Amsterdamse bureau nu de vaste creatieve partner voor de supermarktketen.
 
Dirk staat al jaren bekend als een verrassend, sympathiek en spraakmakend merk. Natwerk zal zich hard maken om dit vanaf nu op een geheel eigen wijze vorm te geven. Hiermee ondersteunt het bureau ook de forse groeiambities die Dirk van den Broek heeft. De komende jaren wil Dirk jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.
 
Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk van den Broek over de samenwerking: 'Natwerk is echt creatief, denkt buiten de gebaande paden en pakt zaken, net als wij bij Dirk, nét even anders aan. Dat past dus perfect. Zeker in tijden waarin we moeten laten zien dat mensen op Dirk kunnen rekenen en we boodschappen voor iedereen betaalbaar willen houden.'
 
De start van de samenwerking met Natwerk volgt kort op de bekendmaking dat Dirk is gestopt met TV-reclames. Sinds 1 juni is de discountformule niet meer op TV terug te vinden. De reden daarvoor is dat Dirk in deze tijd alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden. Daar passen grote budgetten voor TV-reclames en zendtijd op dit moment niet bij. Daarom zoekt Dirk juist naar creatieve en verrassende campagnes die op een andere manier zichtbaarheid creëren.
 
Reinier Steures, CEO van Natwerk: 'We begrijpen goed wat we aan het doen zijn en waarom we anders zijn dan andere reclamebureaus. Met ons team zijn wij in staat om de juiste strategie te vinden om de campagnes op verrassende en spraakmakende manieren in te steken. Daar zie ik ook een enorme match met Dirk. Een merk dat zich altijd anders dan anderen heeft geprofileerd en het aandurft ongewone keuzes te maken. Ik kijk er dan ook enorm naar uit nauw samen te werken met dit iconische merk.'

 


Media

Marketing

Economisch