New Kids on the Block eye-opener voor SAN

20-01-2016 (20:53) - Bureaus

Voor het tweede achtereenvolgende jaar jureert SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland de New Kids on the Block. Gisteren kwamen SAN, B&BA en fonk bijeen om de kandidaten voor de Considerationlist te bepalen.


Welke jonge bureaus zijn het meest succesvol gebleken? Voor welk bureau vallen de Hoofd- en Vakjury dit jaar als een blok? Welke genomineerden hebben de juiste schwung om straks voor een zaal vol opdrachtgevers hun successtory te presenteren? En: wie gaat er op 26 mei aanstaande in Studio 21 uiteindelijk met het enig echte SAN New Kids on the Block Accent aan de haal?


enquetes op fonkonline
Voor we zover zijn, stemmen de lezers van fonk in februari in 5 enquetes op de bureaus die in januari op de Considerationlist zijn geplaatst. Dinsdag 26 januari wordt de complete Considerationlist bekend gemaakt, stemmen kan op fonkonline vanaf dinsdag 2 februari tot en met donderdag 25 februari.


eye-opener
SAN-voorzitter Paul Geraeds ziet ernaar uit om zich daarna in maart en april samen met Hoofdjury en Vakjury te verdiepen in de nieuwe lichting jonge bureaus. ‘Geraeds: Vorig jaar adopteerde de SAN de New Kids on the Block verkiezing en werden we aangenaam verrast door de hoge kwaliteit, lef en creativiteit van de presentaties van de New Kids. Het was voor de SAN echt een eye opener; de echte vernieuwing in het vak komt niet meer van de gevestigde orde alleen, maar vooral ook uit de nieuwe generatie. Het grote aantal spontane aanmeldingen onderstreept het belang dat de nieuwe generatie bureaus aan ons als prijzeninstituut hecht. Onze verwachtingen voor deze tweede editie van de SAN New Kids on the Block zijn hoog gespannen.’


37% meer campagnes in Jaarboek 2015
Mede dankzij de toegenomen belangstelling van jongere bureaus uit tal van bloedgroepen en de introductie van de nieuwe categorie ‘Smart Idea’ in het SAN Jaarboek, is het aantal ingezonden campagnes voor deelname aan de 27e jaargang van de SAN Accenten dit jaar met maar liefst 37% gestegen. Er werden 292 campagnes ingezonden, vertelt SAN directeur Frits Schuring. ‘Vorig jaar waren dat er nog 214. Bovendien hebben we 40% meer inzenders dan afgelopen jaar en daarmee een bredere vertegenwoordiging van het vak. De verjonging van de SAN zal daarbij zeker een rol spelen, maar ook de aantrekkende economie zorgt dat er weer meer nieuwe campagnes gemaakt worden.’


Vl.n.r: Nicolette Hulsebos (fonk), Rob Benjamens (B&BA), Paul Geraeds, voorzitter SAN)


Media

Marketing

Economisch