New Market breidt salesdiensten uit met communicatie

17-11-2022 (15:01) - Bureaus

Salesbureau New Market gaat uitbreiden met in-house communicatiediensten. Door Sales, Retail, Marketing en Communicatie te combineren, kan New Market een nieuwe aanpak bieden met een 360 go-to-market strategie, voor elke klant op maat gemaakt.

Eigenaren Daniëlle Geerlings-Eras en Sanne Schiet-Wegdam: "Afhankelijk van het merk gaat het om het creëren van merkbekendheid en eigenwaarde, met als uiteindelijk doel het verhogen van de verkoop op de juiste locaties. Als verkoopteam kunnen we de exacte uitdagingen en kansen in de markt vaststellen, waardoor we begrijpen hoe we onze focus op communicatie- en marketingstrategieën kunnen richten om dat merk verder op te bouwen." 

360-strategie

De ondernemers hebben in marketing- en communicatiespecialist Yolijn van Dinten de juiste partner gevonden om hun nieuwe communicatietak te ontwikkelen. Yolijn van Dinten: "Ik geloof sterk in deze 360-strategie die wij te bieden hebben. Waar reguliere communicatiebureaus vaak wereldwijde pr-strategieën vertalen naar lokale strategieën, kunnen wij een tandje bijzetten. Omdat we toegang hebben tot een breder scala aan kanalen, zijn we in de unieke positie om brand-building naar een hoger niveau te tillen.

Naast het creëren van merkbekendheid via de gebruikelijke kanalen, zoals (sociale) media, evenementen en (influencer)campagnes, kunnen we bekendheid en wenselijkheid creëren via retail- en groothandelskanalen - die sinds de pandemie steeds belangrijker zijn geworden als het gaat om het uitbreiden van de bestaande community voor een merk, maar ook om het aantrekken van nieuwe consumenten, en uiteindelijk om het genereren van meer verkoopopbrengsten."

New Market sinds 2006

Het Amsterdamse salesbureau ging in 2006 van start. Het vertegenwoordigt merken als Absolut Cashmere, Baum und Pferdgarten, Dante6, lala Berlin, Maria Black, Modström en Notes du Nord. New Market is gespecialiseerd in verkoopstrategieën voor de BeNeLux-markt, gebaseerd op marktanalyse, gerichte designinput en sell-through analyse.


Media

Marketing

Economisch