
Nieuw AI tech-bedrijf Saint: geen gesloten systeem creëren, maar handen ineen slaan met creatieve industrie
Saint, het nieuwe AI tech-bedrijf dat zich richt op de creatieve industrie, benoemt per 1 april Stephanie Robles tot CEO. Met deze benoeming sluit Robles zich als co-founder aan bij het bedrijf. Met vijftien jaar ervaring op het snijvlak van media, data en technologie gaat zij Saint verder uitbouwen en positioneren als sterke strategische AI-partner voor de creatieve sector.
Na een periode van zes jaar in Londen, waar zij diverse internationale rollen vervulde, keert Robles nu terug naar Amsterdam om Saint als CEO te leiden. Zij richtte Saint op samen met een team specialisten, in zowel creatie als data en tech, om een onafhankelijke benadering van AI in marketing en creatie mogelijk te maken. Robles werkte eerder in verschillende leidinggevende functies bij toonaangevende bureaus binnen WPP, waaronder Wavemaker en GroupM. In haar vorige rol als Global Client Partner bij de digitale technology hub van GroupM was Robles verantwoordelijk voor innovatieve digitale en datagedreven oplossingen voor multinationale merken.
“Met Saint bouwen we niet zomaar AI-tools, we geven een geheel nieuwe definitie aan het AI-landschap”, zegt Stephanie Robles. “We bouwen een volledig geïntegreerd dataplatform dat de basis vormt van krachtige AI-infrastructuren. Hiermee creëren we voor elke klant unieke, persoonlijke ‘lenzen’ die diep inzicht geven in hun doelgroepen met baanbrekende oplossingen. Dit stelt ons in staat om AI volledig op maat te maken, waarbij snelheid, kwaliteit en veiligheid vanaf de kern zijn geïntegreerd.”
Saint ontwikkelt AI-oplossingen zonder afhankelijk te zijn van grote tech-spelers. Met haar zelfontwikkelde AI-platform, Halo, helpt Saint organisaties om AI veilig en schaalbaar toe te passen. Robles: “Door gebruik te maken van 'geavanceerde lenzen' zijn we in staat marktonderzoek, strategieën en content niet in weken, maar in uren te ontwikkelen.”
Transformatie in de industrie versnellen
Daarnaast waarborgt Saint de volledige integriteit van klantdata. Halo fungeert als een veilige ‘kluis’ waarin data onafhankelijk en volledig compliant worden opgeslagen, volledig in lijn met de laatste regelgeving op het gebied van AI, data en privacy. “We willen geen gesloten systeem creëren, maar juist de handen ineenslaan met andere spelers in marketing”, aldus Robles. “Dat doen we door samen te werken met bureaus die hun AI-capaciteiten willen versnellen en uitbreiden. Tegelijkertijd helpen we marketeers en merken om AI intern verantwoord te integreren, afgestemd op hun specifieke ambities en first-party data. Ik ben ervan overtuigd dat we alleen zo samen de transformatie in de industrie kunnen versnellen.” ?
Industrie staat op een kantelpunt?
Saint werkt momenteel al samen met onder andere L-Founders, Disney en Renewaball en groeit snel als AI-partner voor creatieve bureaus en merken in Europa. Zo ondersteunt Saint startup Renewaball met end-to-end support: van het ontwikkelen van een merkidentiteit, communicatie via social media tot andere uitingen, zoals POS, advertenties en retailactivaties. “De industrie staat op een kantelpunt. Mijn ambitie is om Saint te laten uitgroeien tot dé partner voor organisaties die AI willen inzetten zonder concessies te doen aan creativiteit, veiligheid en merkbeleving.”
Over Saint
Saint is een AI tech-startup gericht op marketingtoepassingen. Met een team van specialisten in media, data, technologie en creatie - vorig jaar juli opgestart door Poppe van Pelt en Harm-Jan van der Mark, ondersteund door Sue Workman en Maurits de Vries - ontwikkelt Saint AI-gedreven strategieën en tools om merken effectiever en efficiënter te laten werken. Het AI-platform Halo stelt klanten in staat om veilig en onafhankelijk AI-oplossingen te implementeren, volledig afgestemd op hun eigen data en behoeften. Saint werkt vanuit een EU-based Nvidia cloud en coding provider voor maximale compliance en dataveiligheid.