Not Our Agency wordt NOA collective en breidt aangesloten impactmakers uit

20-11-2023 (11:13) - Bureaus

Vooruitstrevend impactcollectief Not Our Agency (NOA) heeft sinds de lancering in 2022 bewust onder de radar gewerkt. Maar nuu presenteren ze hun nieuwe portfolio dat onder andere bestaat uit Stichting Super Chill, Univé en De Online Drogist en komen ze met een nieuwe naam: NOA collective.

De ondernemende energie van NOA maakt dit collectief anders dan bijvoorbeeld traditionele reclamebureaus. NOA zorgt ervoor dat de impactvolle strategie die ze ontwikkelen ook daadwerkelijk samen gaan uitvoeren. Het begint met een Brand Business Plan. Een plan dat er zowel is om impact te maken als voor het creëren van winstgevende business. NOA runt vervolgens even het bedrijf, zodat de ontworpen merkstrategie ook echt zijn weg vindt in de wereld. Door deze vernieuwende aanpak past het woord ‘agency’ in Not Our Agency dan ook niet goed, vinden ze zelf. Daarom gaat NOA verder als NOA collective; een collectief van ondernemers die allen impact willen maken.

‘We vinden het te gek dat we mogen werken met grote bedrijven die (eindelijk?) de wereld een beetje beter willen maken én met ambitieuze impactondernemers die groter willen worden en nog grootser denken." ’ aldus Geert Pelsma, captain of Growth Strategies

Van opkomende merken tot gevestigde namen

De afgelopen periode transformeerde NOA collective de grootste online drogisterij van Nederland zowel intern als extern en nemen ze het roer over van Stichting Super Chill waarbij de nauwe band met Rituals behouden blijft. “De samenwerkingen van de afgelopen periode worden gekenmerkt door de aanpak waarbij wij écht zelf aan het roer staan. Dan zijn wij namelijk op ons best. Niet vanuit een agency-rol, maar vanuit een merkrol. Dit hebben we allemaal eerder gedaan, zoals bij The Good Roll, HappySoaps of Zero Ventures,” zegt Melle Schellekens.

Oprichters met een missie

De oprichters van NOA collective zijn drie door de biologische wol geverfde ondernemers die weten wat het opstarten en laten groeien van een bedrijf inhoudt. Maar ondertussen zijn het niet meer alleen Melle Schellekens van The Good Roll, Lars Kappen van Zero en Geert Pelsma van HappySoaps die de boel runnen. Ook Brand Specialist Fabienne Walch, voorheen werkzaam bij Gorillas en Joppe Muller als Art Director met brede bureau-ervaring maken deel uit van het vaste team. Allemaal impactmakers die het fantastische gevoel van dromen najagen en overwinningen boeken kennen, maar ook de stress en de tegenslagen waar je mee moet leren omgaan.

NOA collective werkt samen met een team van creatieve partners waardoor het collectief altijd de beste mensen op een project kan zetten, dat onder leiding van het kernteam van NOA collective wordt aangestuurd. De ondernemende energie is en blijft altijd het fundament van ieder project en ieder teamlid.

 


Media

Marketing

Economisch