Omzet digitale bureaus fors omhoog

09-07-2015 (12:11) - Bureaus

7.01 uur Er zijn gisteren prima cijfers vrijgegeven over de omzetontwikkeling van de digitale bureaus. 
 
Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) maakte gisteren de resultaten van haar jaarlijkse kengetallenonderzoek over 2014 bekend. De omzetgroei van 11% in 2014 is aanzienlijk en bevestigt de trend van de afgelopen jaren.
 
De DDA leden waren in 2014 verantwoordelijk voor een gezamenlijke omzet van ruim 381 miljoen euro. Aan het onderzoek namen 84 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 10% op hun omzet.
 
Paul Manuel, voorzitter DDA: ‘Merken kunnen zich simpelweg niet meer veroorloven om niet na te denken over digitale transformatie. Als merk wil je een continue dialoog met je klanten hebben. Dit doe je door goede service te bieden en relevant te zijn. En dit vereist continue optimalisatie. Digitale bureaus hebben deze ervaring in huis om merken hierbij aan de hand te nemen. Nadenken over de uitstraling, experience, technische en innovatieve mogelijkheden en nieuwe business mogelijkheden zit in het DNA van onze bureaus.’
 
De verwachtingen voor 2015 zijn volgens de DDA leden ook positief met een verwachte groei van 21%.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch