OONA en BAAS bundelen krachten tot één Benelux-bureau

OONA en BAAS bundelen krachten tot één Benelux-bureau

18-02-2025 (10:00) - Bureaus

Het Antwerpense OONA en Amsterdamse BAAS gaan verder als één organisatie. Onder de nieuwe naam OONA/BAAS willen zij "het sterkste communications agency in de Benelux worden", vertelt Werner de Smet CEO, van de nieuwe bureaucombinatie.

De fusie brengt de expertise van beide bureaus samen, met OONA als meerderheidsaandeelhouder. Het gezamenlijke klantenportfolio bestaat niet uit de minste namen, met merken als Airbnb, Auping, BACARDÍ, Gucci, IKEA, Kruidvat, Levi’s®, MARTINI, Nespresso, New Balance, PepsiCo, PlayStation, Polestar, Rémy Cointreau, Samsung en Zalando. 

Benelux-bureau met internationele ambities
De fusie brengt niet alleen inhoudelijke, maar ook geografische voordelen met zich mee. OONA is in België gevestigd, terwijl BAAS geworteld is in Nederland. Door de krachten te bundelen, ontstaat er een Benelux-team dat lokaal relevant blijft, maar ook internationaal ambities kan waarmaken.

Mirjam van Kleef, founder van BAAS: "Voor ons was deze stap logisch. OONA zag kansen om de Nederlandse markt verder te ontwikkelen, terwijl BAAS dezelfde groeiambities heeft in België. Door onze krachten te bundelen, creëren we een Benelux team met unieke lokale expertise. Het is een voorbeeld van een samenwerking waarin één plus één écht drie wordt."

Geleid door oprichters

Het team van 80+ medewerkers wordt geleid door ervaren founder koppels: Werner De Smet en Birgit Hubloux aan de kant van OONA, Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef aan de kant van BAAS. Samen realiseren zij een gezamenlijke omzet van 20 Mio. € en 2 Mio. € EBITDA. OONA/BAAS hebben de ambitie jaarlijks 10 nieuwe klanten te verwelkomen.


Media

Marketing

Economisch