Paramount Benelux verlengt samenwerking met Blacklist

Paramount Benelux verlengt samenwerking met Blacklist

04-04-2024 (10:30) - Bureaus

Voor het derde jaar op rij heeft wereldwijd entertainment merk Paramount (Benelux), de samenwerking met creative agency Blacklist verlengd.

Paramount bereikt ongeveer 10 miljoen huishoudens in de Benelux via de bekende zenders Comedy Central, Paramount Network, MTV en Nickelodeon. Blacklist is ook dit jaar verkozen tot vaste partner voor het leveren van alle on-air promo’s voor deze zenders en biedt indien nodig support bij de ontwikkeling van marketing-campagnes. Radiospots, social assets. Brandreels behoren tevens tot het takenpakket.

“Vanaf het moment dat Blacklist het kantoor in Amsterdam opende, zijn ze onderdeel van Paramount (Creative) Benelux"

De samenwerking begon in 2022 en het was juist deze samenwerking die ervoor zorgde dat Blacklist naast hun bestaande kantoor in Londen hun deuren openden in Amsterdam. Justin Queen, Director Project Management bij Paramount over de relatie tussen beide partijen: “Vanaf het moment dat Blacklist het kantoor in Amsterdam opende, zijn ze onderdeel van Paramount (Creative) Benelux. Met elkaar hebben we een manier van werken gevonden die bij ons past. Het team van Blacklist is eigenlijk een verlengstuk van ons ‘in house’ team geworden. Samen hebben we een cultuur en manier van werken neergezet waarin de twee teams optimaal samenwerken en presteren. Wat drie jaar geleden is begonnen is nu een geoliede machine."

Vraag naar nieuw type agency

Blacklist wijt het succes van de samenwerking onder andere aan hun expertise in de broadcast- en entertainmentindustrie; de drie oprichters van het bedrijf hebben allemaal voor in house creative teams gewerkt bij grote broadcast organisaties. Oprichter Mathias Upton-Hansen: “We zagen bij bedrijven de vraag naar een nieuw type agency. Een agency die fungeert als een verlengstuk van het in-house team. We hebben een sterk team bestaande uit creatives, editors, designers en projectmanagers die allemaal een achtergrond hebben in de media industrie. Ze begrijpen de struggles van onze klanten, de stress die komt kijken bij de projecten en hebben de nodige kennis. Dit is de basis van onze succesvolle samenwerking met Paramount: wij begrijpen wat zij nodig hebben.”

Beide partijen kijken uit naar 2024. Blacklist Project Director, Nicolette de la Rambelje vertelt: “We zijn trots dat na 2 succesvolle jaren opnieuw zoveel creatieve uitingen mogen maken voor Paramount. Elke maand verwerken we zo’n 50 tot 70 assets en die proberen we op een zo creatief én efficiënt mogelijke manier te produceren. We hebben korte lijntjes waardoor we snel kunnen (bij)schakelen als dat nodig is. Deze manier van communiceren bevalt ons erg goed en dit zorgt voor een prettige, vloeiende manier van samenwerken.”

Over Blacklist

Blacklist is een full service creative agency gespecialiseerd in entertainment, gaming en lifestyle merken. Ze hebben kantoren in Londen en Amsterdam en lokale teams in onder andere Frankrijk, Italië en Scandinavië Daarmee ontwikkelen ze campagnes voor wereldbekende merken als Pokémon, Ferrari en Sky Showtime.
 


Media

Marketing

Economisch