Platform togetherr koppelt opdrachtgevers aan creatieve teams met AI
09-06-2022 (10:00) - Bureaus
Fiverr stapt in de reclamewereld met de lancering van togetherr. Het platform maakt gebruik van artificial intelligence en machine learning om creatieve teams samen te stellen en vervolgens per project te koppelen aan opdrachtgevers. Het platform is door Fiverr ontworpen en gebouwd en wordt ondersteund door meerdere toonaangevende namen uit de reclamewereld.
"Lang voor de pandemie zat de reclamesector vast in een sleur, die de creatieve energie en ambitie die ooit kenmerkend waren voor onze sector, langzaam verstikte", zegt Amir Guy, General Manager van togetherr. "Het 'agency-of-record' (AOR) model, gebaseerd op forse retainers en complexe processen, voldoet niet meer aan de behoeften van de opdrachtgever van vandaag. Opdrachtgevers willen veel meer voor minder, en sneller. Pogingen om aan deze behoeften te voldoen zonder het complexe systeem van onze sector te veranderen waren tevergeefs. De afgelopen twee jaar hebben onze klanten geleerd dat ze hun creativiteit elders kunnen vinden en beter en sneller campagnes kunnen maken."
"Lang voor de pandemie zat de reclamesector vast in een sleur, die de creatieve energie en ambitie die ooit kenmerkend waren voor onze sector, langzaam verstikte", zegt Amir Guy, General Manager van togetherr. "Het 'agency-of-record' (AOR) model, gebaseerd op forse retainers en complexe processen, voldoet niet meer aan de behoeften van de opdrachtgever van vandaag. Opdrachtgevers willen veel meer voor minder, en sneller. Pogingen om aan deze behoeften te voldoen zonder het complexe systeem van onze sector te veranderen waren tevergeefs. De afgelopen twee jaar hebben onze klanten geleerd dat ze hun creativiteit elders kunnen vinden en beter en sneller campagnes kunnen maken."
Verder dan oude constructies
"Nu nieuwe en belangrijke marketingkanalen de industrie blijven veranderen, denken merken opnieuw na over hoe ze creatieve output op de eenvoudigste manier kunnen maximaliseren," zegt Micha Kaufman, CEO van Fiverr. "togetherr is een platform dat als doel heeft nieuwe manieren van werken in de creatieve industrie mogelijk te maken en te versnellen. Wanneer je jezelf toestaat om verder te kijken dan het oude systeem en de manier waarop dingen altijd zijn gedaan in twijfel trekt, realiseer je je dat talent overal te vinden is, op een wereldwijde schaal. Je ontdekt ook dat diversiteit, die zo essentieel is voor creativiteit, echt mogelijk wordt als je verder gaat dan de oude constructies."
Het Creative Genome
Talent op togetherr wordt handmatig en met behulp van de technologie van het Creative Genome geanalyseerd - zodat opdrachtgevers toegang hebben tot de beste en slimste in de industrie. Creatieven op het platform hebben prijzen gewonnen, hebben gewerkt aan campagnes voor wereldberoemde merken zoals Nike, Coca-Cola, HBO, Apple en Netflix, maar ook voor bureaus, en hebben lofbetuigingen ontvangen van collega's, klanten en vakgenoten. Al deze datapunten worden verzameld door het Creative Genome om top-notch teams samen te stellen en ervoor te zorgen dat merken werken met de meest geoptimaliseerde teams mogelijk.
Voor merken
De opdrachtgever plaatst de opdracht op het platform van togetherr, de AI-technologie stelt vervolgens een of meerdere teams samen voor het specifieke project. "togetherr zet het bureaumodel op zijn kop. Merken zijn niet langer gebonden aan bureaucratie, agency-of-record, en juridische processen om campagnes tot leven te brengen. Opdrachtgevers krijgen met één druk op de knop toegang tot talent van wereldklasse - om de capaciteiten van hun in-house creatieve teams te versterken of om een volledig freelance creatief team samen te stellen."
Raad van Advies
togetherr is gebouwd samen met een adviesraad van toonaangevende namen uit de sector, waaronder Per Pederson, Mark Tutssel, Eva Santos Bouzos, Greg Hahn, Karin Onsager-Birch, Nellie Kim, David Sable, Mariam Banikarim, Craig Brommers, Amy Fuller, Shelley Diamond en meer.
Het platform heeft momenteel meer dan 1.100 creatieven en leiders in de advertentie-industrie, evenals dertig onafhankelijke bureaus, en het voegt elke dag bekroond talent toe. Campagnes en projecten beginnen bij een gemiddelde prijs van rond de €50.000.
Het platform heeft momenteel meer dan 1.100 creatieven en leiders in de advertentie-industrie, evenals dertig onafhankelijke bureaus, en het voegt elke dag bekroond talent toe. Campagnes en projecten beginnen bij een gemiddelde prijs van rond de €50.000.