PostCovid NL kiest Studio FIK
PostCovid NL heeft na een korte bureauoriëntatie gekozen voor een samenwerking met Studio FIK. Gezamenlijk zullen zij een bewustwordingscampagne ontwikkelen die meer begrip moet creëren voor mensen met Post-Covid.
Annelijn Goedhart, van PostCovid NL, benadrukt het belang van deze campagne: “Het begrip voor mensen met Post-Covid is laag, terwijl de klachten serieus zijn en een grote impact hebben op het dagelijks leven van patiënten. Een bewustwordingscampagne is essentieel om dit beeld te veranderen en meer begrip en steun te creëren.”
Barbara Tammes, creatief directeur van Studio FIK, vult aan: “De ziekte is erg grillig en voor iedereen verschillend. Des te belangrijker om een goed en eenvoudig doorvertelbaar verhaal te hebben. Dat helpt patiënten direct en draagt bij aan begrip van hun situatie.”
De campagne zal zich richten op het vergroten van het begrip en de herkenning van post-covid klachten bij zowel de sociale kring van patiënten als een breder publiek. Door middel van verschillende communicatiemiddelen en -kanalen zal er gewerkt worden aan een helder en krachtig verhaal dat de veelzijdigheid en de ernst van de klachten duidelijk maakt. Het eerste werk