ProRail kiest voor Media.Monks voor haar arbeidsmarktcommunicatie
Na een aanbesteding met meerdere partijen heeft ProRail Media.Monks aangesteld als partner voor haar arbeidsmarktcommunicatie voor een periode van drie tot zes jaar.
De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid. Om een soepele doorstroming van het treinverkeer te kunnen verzorgen, staat ProRail de komende jaren voor de uitdaging om nieuwe medewerkers aan te trekken. Van treinverkeersleiders tot elektrotechnici en van ICT-architecten tot technisch projectleiders.
Samen met Marion de Vries van Employer Brand Builders zal Media.Monks ProRail ondersteunen bij diverse vraagstukken, variërend van het bouwen van een sterk employer brand tot het direct werven voor concrete vacatures. Media.Monks neemt tijdens de ontwikkeling van de campagnes alle aspecten voor zijn rekening. Van strategie tot creatie en van conceptontwikkeling tot productie.
Het digitale bureau heeft een langdurige relatie met ProRail en was ook verantwoordelijk voor campagnes om de veiligheid op en om het spoor te verbeteren. Recent ontwikkelde Media.Monks nog de campagne 'Model Crashes' om beroepschauffeurs bewust te maken van de gevaren rondom spoorwegovergangen.
Tim Burggraaf, Manager Recruitment en Arbeidsmarktbenadering van ProRail, benadrukt: “Het is voor ProRail enorm belangrijk om ons werkgeversimago te versterken. Om de groeiende vraag naar vervoer per spoor mogelijk te maken, hebben wij nu en in de toekomst een grote wervingsopgave. Wij zijn daarom verheugd om onze samenwerking met Media.Monks voort te zetten. Media.Monks is niet alleen een uitstekende creatieve partner, maar we waarderen ook hun strategische kwaliteiten, gevoed vanuit de gedragswetenschappen.”
Vanessa Hofland, Managing Director Nederland van Media.Monks: “Geweldig dat we na de veiligheidscampagnes nu ook invulling mogen geven aan het werkgeversmerk van ProRail. Dankzij onze eerdere samenwerking begrijpen we de organisatie goed en we kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te bouwen."