Publicis Groupe lanceert Boomerang UK

02-12-2022 (12:28) - Bureaus

Publicis Groupe UK lanceert Boomerang UK - waarmee de in Amsterdam gevestigde social first creative agency voor het eerst naar het Verenigd Koninkrijk komt.

Het nieuwe bureau, Boomerang UK, wordt gevestigd in het kantoor Chancery Lane van Publicis Groupe UK, met een team dat bestaat uit managing director Pauline Landa en executive creative director Rico de Lange.

Boomerang omschrijft zichzelf als "street-smart and social by nature". Het bedrijf is overgenomen door de Publicis Groupe in 2021. Het Verenigd Koninkrijk is Boomerangs eerste markt buiten Nederland.

Annette King, CEO van Publicis Groupe UK: "We weten allemaal dat wat werkt op het ene sociale platform anders is dan wat werkt op een ander - de creatieve invulling aanpassen aan het platform is de grootste bijdrage aan de prestaties voor onze klanten. Boomerang is een agency met social in het DNA en een lijst van bekroonde campagnes die organisaties en merken verbinden met publiek en cultuur. De overname van Boomerang is een groot succes gebleken in Nederland en België, dus het is geweldig dat we deze agency naar het Verenigd Koninkrijk halen om er voordeel uit te halen voor onze klanten."

Eenvoudig

Boomerang oprichter, Bo The: "Onze missie is eenvoudig: we helpen merken menselijker te worden door authentieke gesprekken tussen organisaties en hun publiek op gang te brengen. Onze mensen zijn allemaal doordrongen van de cultuur en helpen merken in te spelen op wat mensen willen en hoe ze dat willen. We zijn verheugd om ons proces dat data, inzicht en creativiteit combineert met de snelheid van social, naar klanten in het Verenigd Koninkrijk te brengen."

Pauline Landa kwam in 2021 bij Boomerang en was hoofd account- en projectmanagement. Eerder werkte ze vijf jaar bij Ogilvy in Amsterdam, waar ze de wereldwijde sponsoractiviteiten van Phillips leidde. Ze begon haar carrière bij TBWA Neboko Downtown Amsterdam en heeft tal van prijzen gewonnen bij alle grote industry awards, waaronder Cannes Lions, de Clios, Creative Circle Awards, The One Show, de International Influencer Marketing Awards en ook alle grote Nederlandse creativiteitsprijzen.

Rico de Lange, executive creative director, is een multidisciplinaire creatief met zestien jaar ervaring. Hij was eerder executive creative director voor Boomerang in Nederland, nadat hij in 2015 bij de agency in dienst trad. Hij heeft een veelvoud aan prijzen gewonnen, waaronder verschillende Cannes Lions, Effies, Lovies, Webby Awards, SAN Awards en The Best Social Media Awards. Hij begon zijn carrière als designer en art director voor een below-the-line agency dat werkte voor automerken als Mercedes-Benz. Hij blijft Boomerangs global executive creative director voor Heineken International.

Landa en de Lange krijgen in Londen versterking van associate creative director Djajant Hanenberg en project management supervisor Caroline Tenbult. Later dit jaar zullen andere medewerkers van het Amsterdamse kantoor zich bij hen voegen. Boomerang UK rapporteert aan Clare Donald en zal deel uitmaken van de productieafdeling van Publicis Groupe UK.

Over Boomerang

Boomerang, in 2009 opgericht door Bo The en Alexander Veltman, is gespecialiseerd in social content en heeft 200 mensen in dienst in Nederland. Klanten zijn onder meer Barilla, Heineken, ABN AMRO, Mentos, Unicef, Spotify en Beyond Meat.

 


Media

Marketing

Economisch