
Publicis wordt nieuwe mediapartner Postcode Loterij en VriendenLoterij
Na een zorgvuldig en intensief pitchtraject van een half jaar hebben de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij gekozen voor Publicis Media als hun nieuwe mediapartner. Vanaf 1 juli 2025 is Publicis verantwoordelijk voor de volledige mediastrategie van beide loterijen, zowel op het gebied van merkcommunicatie als performance marketing.
"Ons doel was om samen te werken met één mediapartner die ons kan helpen bij het ontwikkelen van een geïntegreerde, data-gedreven mediastrategie", zegt Lydi Siebers, managing director van de Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij. "Publicis overtuigde ons met een consistente visie, strategische scherpte en een team dat onze maatschappelijke missie echt begrijpt."
Volgens Siebers biedt de visie van Publicis op de inzet van technologie en data veelbelovende mogelijkheden. "Zoals het effectiever maken van onze campagnes en zo meer bij te kunnen dragen aan goede doelen die zich inzetten voor een rechtvaardige, groene en gezonde wereld", aldus Siebers.
Waardevolle samenwerkingen
Isabelle Dacz, CEO van Publicis Groupe Netherlands, voegt toe: "We zijn trots dat we het vertrouwen hebben gekregen van de Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij. Het pitchtraject was intensief en inspirerend. We kijken ernaar uit om samen te bouwen aan impactvolle campagnes die bijdragen aan de maatschappelijke missie van beide loterijen.”
Tot nu toe werden de media-activiteiten verzorgd door Dentsu en Abovo Maxlead. De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij bedanken beide bureaus voor de jarenlange, waardevolle samenwerking: "We kijken met waardering terug op de professionele en prettige samenwerking. Dankzij de inzet van Dentsu en Abovo Maxlead hebben we mooie resultaten kunnen bereiken", aldus Siebers.