Rachel Gilley benoemd tot CEO van Clarity

12-01-2024 (11:28) - Bureaus

Digital marketing- en strategisch communicatiebureau Clarity kondigt het vertrek aan van oprichter en CEO Sami McCabe.

Na tien jaar heeft Sami besloten zich nu te richten op andere projecten. Rachel Gilley is aangesteld als nieuwe CEO.

“Het is tijd om het CEO-stokje over te dragen aan Rachel Gilley. Rachel is cruciaal geweest voor de groei van Clarity sinds ze zich vijf jaar geleden bij ons aansloot”, zegt Sami. “Ze heeft de activiteiten in Europa geleid, het grootste kantoor van het bureau in Londen gemanaged en heeft mij ondersteund in het wereldwijde leiderschapsteam. Ik laat Clarity achter als een sterk en levendig bureau, met een uitzonderlijke CEO en een uitstekend internationaal team, dat digital marketing- en communicatiediensten van wereldklasse levert aan een fantastisch klantportfolio.”

Rachel trad aan bij Clarity als Managing Director voor het Verenigd Koninkrijk, na 20 jaar dienst bij Bite Communications (nu Archetype). Daarna werd ze aangewezen om leiding te geven aan de Clarity-activiteiten in de EMEA-regio, waarna ze in 2022 de rol van Global Chief Client Officer op zich nam. In deze periode heeft ze Clarity helpen transformeren tot een wereldwijd geïntegreerd communicatiebureau met vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Australië. Het Clarity-team is meegegroeid van 40 tot 150 medewerkers.

Overnames

In de afgelopen achttien maanden heeft Clarity uitgebreid, door de overnames van public affairs bureau Political Intelligence UK en van Sefiani, een strategisch communicatie-, crisis- en reputatiemanagementadviesbureau in Sydney. 

Als CEO zal Rachel worden ondersteund door een leiderschapsteam bestaande uit Tom Telford (President Digital Marketing), Nick Lansman (President Public Affairs), Robyn Sefiani (President APAC & Reputation Counsel) en Will Julian-Vicary (Head of Technology).

Rachel over haar nieuwe rol als CEO: "Ik was vereerd toen Sami me vroeg om de rol van CEO op me te nemen en ik ben verheugd samen te werken met dit briljante, wereldwijde team. Ik ben in 2019 bij het bureau aan boord gekomen omdat ik geloofde in Sami's visie – het creëren van een internationaal bureau met een positionering in de whitespace tussen de grote wereldwijde traditionele bureaus en de boutiques. Dankzij Sami en de cultuur die hij heeft gecreëerd, hebben we toptalent kunnen aannemen en die visie kunnen verwezenlijken. Ons doel is en blijft om met een geïntegreerd dienstenpakket onze klanten te ondersteunen, die veelal opgericht zijn in de overtuiging dat technologie ons verder kan helpen richting een gezondere, welvarender, duurzamere en rechtvaardigere toekomst.”

Foto: Rachel Gilley


Media

Marketing

Economisch