Radiostation 100% NL kiest Das Buro

12-03-2024 (12:24) - Bureaus

100% NL, onderdeel van Mediahuis Radio, kiest voor Das Buro om hun merk de komende jaren verder te laten groeien. Daarmee wordt het Rotterdamse branding bureau verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de nieuwe creatieve strategie en campagnes voor de komende jaren.

Waar jarenlang in communicatie gefocust werd op ‘De beste muziek van Nederland’, maakt 100% NL nu de shift naar ‘Maakt je dag!’. Deze week start de eerste landelijke outdoor campagne.

Lancering nieuw merkverhaal

Nu is een goed moment om het nieuwe merkverhaal van 100% NL te lanceren. Eind vorig jaar heeft de zender een FM-frequentie voor de komende twaalf jaar verkregen en is het overgenomen door Mediahuis. Daarnaast is er een versoepeling van de clausulering. Die maakt het mogelijk gevarieerder te draaien en Nederlandse pop blijft altijd de kern van het DNA van 100% NL.

Concept campagne

100% NL is nog steeds 100% Nederlands. Het staat dicht bij de luisteraar, weet wat er speelt en omarmt het oranjegevoel. Het is tijd om dit verhaal aan Nederland te vertellen. In ‘Het huis van 100’ brengen we de wereld van 100% NL en die van de luisteraar samen. Dat hoor je op de radio, dat voel je als je luistert en dat zie je in de campagne.

?Ryan Dekker, brand manager bij 100% NL: “Door alle ontwikkelingen de laatste maanden, hebben we als station nu nog meer ruimte om het gevoel van 100% NL uit te dragen. Giorgio & Ingrid maken je ochtend, Barry Paf maakt je middag en 100% NL maakt je dag. Dat gaat de luisteraar nu overal horen en zien. Das Buro heeft een sterke strategische basis voor de campagne neergezet, met een mooie creatieve doorvertaling als eindresultaat.”

Dennis van der Meule, partner en merkstrateeg bij Das Buro:
“Fantastisch om weer met 100% NL samen te werken. Een super sympathiek Nederlands merk dat helemaal past bij onze ‘less talk more rock’ mentaliteit. Samen gaan we Nederland weer verrassen.”
 


Media

Marketing

Economisch