RA*W daagt jong creatief talent uit voor Digital Out-of-Home challenge 2.0: 'RE-PRESENT'

RA*W daagt jong creatief talent uit voor Digital Out-of-Home challenge 2.0: 'RE-PRESENT'

11-05-2022 (09:00) - Bureaus

Diversiteit, inclusie en duurzaamheid zijn niet alleen actuele onderwerpen binnen onze maatschappij, maar ook binnen de Nederlandse creatieve industrie. Daarom roepen RA*W, platform voor jong ontwerptalent, en de Hogeschool van Amsterdam jonge ontwerpers op om vanaf 24 mei tot 30 juni creaties rond het thema RE-PRESENT in te sturen voor de Digital Out-of-Home Challenge 2022. Het beste creatieve werk wordt een maand zichtbaar op ruim 3000 digitale schermen in Nederland.
 
De Digital-Out-of-Home Challenge (DOOH) is een wedstrijd voor jong ontwerptalent, die voor de tweede keer plaatsvindt op initiatief van platform RA*W. Dit jaar is de Master Digital Design (HvA) co-host van de kick-off, die op dinsdag 24 mei plaatsvindt. De wedstrijd is bedoeld om jonge ontwerpers de kans te bieden om hun werk te tonen aan een groot publiek. Tegelijkertijd is het idee dat creatief ontwerp kan bijdragen aan meer bewustzijn rond belangrijke maatschappelijke thema’s.
 

RE-PRESENT

Dit jaar draait de wedstrijd voor jong ontwerptalent dan ook om het thema RE-PRESENT. Want de actuele thema’s diversiteit en inclusie hebben voor een groot deel te maken met representatie. Een diverse samenleving zien we lang niet altijd weerspiegeld op onze schermen; of dit nu gaat om media-uitingen, reclame of kunst.
 

Jong talent

RA*W en de HvA-master Digital Design willen daarom opnieuw de aandacht vestigen op de onderwerpen diversiteit en inclusie, door jong creatief talent aan te moedigen om hier nieuwe, visuele perspectieven over te delen met de rest van ons land. Hoe kijkt jong talent tegen dit onderwerp aan; en hoe representeren de deelnemers zelf in hun werk? Het wordt, kortom, een hommage aan datgene waarvoor de deelnemers staan.
 

Over de wedstrijd

De inzendingen van deelnemers worden door een (nader bekend te maken) jury beoordeeld. Het beste werk zal de hele maand augustus zichtbaar zijn op alle 3.000 DOOH schermen van outdoor-exploitanten Global Media & Entertainment en JCDecaux.
Deelnemers zijn welkom tot en met een leeftijd van 30 jaar. Creatief werk kan worden ingezonden tot en met 30 juni. Aanmelden voor de kick-off op dinsdag 24 mei, 18.30 uur, kan via deze link.
 

Kick-off

De kick-off van de DOOH vindt plaats op dinsdag 24 mei, 18:30 uur bij de Master Digital Design aan de Hogeschool van Amsterdam (Wibautstraat 2-4). Hier krijgen deelnemers meer informatie over de wedstrijd en de bijbehorende procedure. Ter inspiratie spreken verschillende alumni van de master over het thema ‘RE-PRESENT’. Daarnaast geven specialisten van Global Media & Entertainment hun tips & tricks om deelnemers op weg te helpen bij maken van een goede creatie voor de challenge. 

Media

Marketing

Economisch