RA*W in Cannes (2)
23-06-2015 (10:03) - Bureaus
'Ook dag 2 in Cannes was weer heerlijk genieten, niet alleen van het zonnetje en het zachte briesje van zee, maar uiteraard ook van alle presentaties, rondleidingen en de privésessie die die we hebben gekregen.'
RA*W- reporters Wendy, Romy en Sarieke vertellen in woord, maar vooral in beeld, over hun bevindingen tijdens Cannes Lions. Scroll snel door!
Altijd al willen weten waarom het logo van Snapchat geel is? Deze kleur werd nog door geen enkele andere app gebruikt. Smart decision, Evan Spiegel!

Als innovatief, technisch én creatief bedrijf wil FINCH altijd de eerste zijn. Ze halen hun inspiratie dan ook met name uit de wereld van de techniek, want van nieuws uit de reclamewereld weet je dat het al gemaakt is en je dus te laat bent. Op hun interne forum 'We want to build it' kan iedereen zijn inspiratie posten en worden de beste ideeën geboren.
'Write it down. Put it into words and see whether it really makes sense', aldus Sedef Onar (Director of Talent bij 72andSunny) over het schrijven van een persoonlijk businessplan. Zelf overtuigde ze hiermee ooit haar baas van het feit dat hij juist háár nodig had voor een functie die nog niet eens bestond binnen het bedrijf. Petje af, Sedef!

Kende je de 'manbassador' al? Of 'manterrupting'? We hebben heel wat 'brocabulary' bijgeleerd tijdens deze sessie van Jessica Bennett en Kat Gordon in het Facebook-paviljoen. Dit omdat onze industrie volgens hen gedomineerd wordt door blanke mannen. Belangrijkste learning uit deze sessie gaat echter niet om feminisme, maar om diversiteit: "the benefit of diversity is diversity". Want hoe diverser de mensen, hoe creatiever het bureau.
We sluiten de dag af met een tour van Wesley ter Haar door het Cyber-werk van Cannes. Benieuwd naar de trends voor komend jaar? Let dan vooral op de winnaars. Want nu meer dan ooit bepaalt de jury waar de industrie naar toe gaat in plaats van andersom.