RA*W start TUNE IN tijdens ADE
Van 19 tot 23 oktober wordt in Amsterdam het Amsterdam Dance Event georganiseerd. Berucht om haar feestjes met internationale top-dj’s, maar daarnaast ook het belangrijkste congres op het gebied van (elektronische) muziek. Tijdens dit congres is er nog weinig aandacht voor reclame en muziek. Maar daar moet vanaf dit jaar verandering in komen.
Tobias Vermeiren boardmember bij We Are RA*W: “Muziek en reclame zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er ligt een behoefte vanuit het talent om meer te leren op dit gebied. Daarnaast ligt er ook een grote kans om muzikaal talent, die in eerste instantie onze branche niet zou overwegen, warm te maken voor het reclamevak. Daarom verbinden we samen met onze partners deze twee werelden tijdens TUNE IN.”
Drie break out sessies
Op woensdag 19 oktober zullen RA*W en AMP.Amsterdam het programma van woensdag verzorgen: een deepdive in de wereld van muziek & audio productie. Samen met het team van AMP.Amsterdam zullen talenten de studio induiken in drie break out sessies: music production gegeven door Maik Cox (Head of Music Production), audio-post production gegeven door Bertus Pelser (Head of Studios) en music licensing gegeven door gegeven door Joost Haartsen (Founder & Managing Director).
Onder de motorkap kijken
Maik Cox, Head of Music Production bij AMP.Amsterdam: “We geven creatief talent de mogelijkheid om onder de motorkap te kijken. Hierdoor geven we ze extra handvatten en kennis om toekomstige projecten te kunnen ontwikkelen. Dit doen we door een aantal projecten inhoudelijk te behandelen en vooral ook door te laten zien waar knelpunten zitten en hoe we die kunnen voorkomen. Dat is tof.”.
Avondvullend programma op donderdag
Op donderdag 20 oktober slaat RA*W de handen ineen met Clear Music, SoHaSo, True Tone en NDSM Music voor een avondvullend programma waar onder andere inzicht wordt gegeven waarom muziek in advertising & content zo ontzettend belangrijk is. Zeker voor de nieuwere generaties consumenten die meer dan ooit 'sound-on' content ervaren (TikTok, Insta-reels, etc.).
Van Content naar Cultuur
Jarl Hector, Creative Director bij Clear Music: “In het hedendaagse medialandschap is het de muziek die ervoor zorgt dat je advertentie en social campagne viraal gaan. Met dit in gedachten ben ik super enthousiast om samen te werken met RA*W om aan de volgende generatie creatief talent te laten zien hoe Clear Music merken helpt om van content naar cultuur te gaan. Want mensen luisteren niet naar Sonic Brands. Mensen luisteren naar muziek die ze leuk vinden. Soms is dat een Sonic Brand.”
Daarnaast zullen TrueTone en NDSM Music een gedeelte van het programma van donderdag voor hun rekening nemen. De avond wordt afgesloten met een showcase van SoHaSo met onder andere muziek van Nuno Dos Santos.
Voor meer informatie over beide events, kijk hier.