RCA neemt meerderheidsparticipatie in Nightingale

21-04-2022 (13:12) - Bureaus

Onafhankelijk communicatiebureau RCA heeft een meerderheidsparticipatie genomen in Nightingale, het toonaangevende lifestyle-agency, met vestigingen in Antwerpen en Amsterdam. Beide bureaus vonden elkaar in een gedeelde visie en verrijken elkaar met hun complementaire expertises. De agencies blijven elk onder hun eigen vlag varen.

Deze kersverse alliantie maakt van RCA en Nightingale de koploper binnen de lifestyle-marcom in de Benelux. Tom Van den Bergh, CEO van RCA: "We hebben een uitgesproken ambitie om samen met Nightingale verder te groeien, om onze expertises nog meer uit te bouwen. Dat is ook nodig om relevant te blijven in een sector die geen seconde stilstaat. Wij streven ernaar om onze brede basis aan marketing- en communicatiedisciplines verder te verfijnen en te versterken. Met Nightingale hebben we die gelijkgezinde en minstens even ambitieuze partner gevonden." Gedreven door innovatie en creativiteit past Nightingale niet in het klassieke PR-hokje. De afgelopen negen jaar experimenteerde het hybride bureau met tal van communicatieve concepten, van groots opgezette livestreams tot 3D-modeshows, om op een innoverende manier zijn stempel te kunnen drukken op pr en influencer- en contentmarketing in de Benelux.
 
Stijn Nachtergaele, oprichter van Nightingale: "Nightingale denkt al enkele jaren de strategie en creatieve concepten uit voor grote internationale merken. Maar we doen dat momenteel met een klein team. Om onze toekomst te verzekeren én groei te versnellen, willen wij vandaag een grote stap nemen, samen met een gevestigde waarde in de sector: RCA."
 
"We voelen bij onze klanten ook een nood aan expertises zoals corporate communicatiestrategie, crisiscommunicatie en employer branding", vult Mathias Heinrichs, partner bij Nightingale, aan. "RCA heeft binnen deze domeinen bewezen expertises uitgebouwd. En als full-service agency zorgen zij voor de nodige verbreding én versterking, waardoor we op elk vlak kunnen opschalen."
 

Media

Marketing

Economisch