Salsa Shop wil met Buutvrij de Chipotle van Europa worden

Salsa Shop wil met Buutvrij de Chipotle van Europa worden

09-09-2025 (10:41) - Bureaus

Buutvrij for Life is de nieuwe creatieve partner van Salsa Shop. Op dit moment heeft de scale-up die Mexicaans eten verkoopt, twintig vestigingen door heel Nederland, maar het bedrijf wil binnenkort meer restaurants in binnen- en buitenland openen. Het bureau gaat daarom een campagne ontwikkelen die aansluit bij deze ambitie.

Fotocredit: website Salsa Shop

Na een bureau-oriëntatie waarin Salsa Shop vijf bureaus sprak, koos het merk voor Buutvrij. "We zoeken een merkverhaal dat net zo uitgesproken, vers en lekker is als ons eten. Buutvrij snapt dat. Ze denken net even anders, houden het menselijk en hebben bewezen dat ze merken een verhaal kunnen geven dat echt blijft hangen en waar mensen over gaan praten", aldus Louis Wesseling, medeoprichter van Salsa Shop.

De komende maanden werken Salsa Shop en Buutvrij verder aan een merkcampagne waarmee Salsa Shop Europa gaat veroveren. Startend in Amsterdam met een stevige awareness push en daarna landelijk. "We willen uiteindelijk de Chipotle van Europa worden, maar dan op onze eigen manier. Met smaak. Met liefde. En met een verhaal dat mensen raakt, blijft hangen en wat ze willen doorvertellen."

Jeroen van Eck van Ad Chef heeft de pitch voor Salsa Shop begeleid.


Media

Marketing

Economisch