Samsung kiest na pitch ook in Nederland voor Edelman
Edelman Amsterdam mag Samsung Nederland toevoegen aan zijn kantportfolio. Samsung heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor het internationale communicatiebureau.
Edelman Amsterdam wordt verantwoordelijk voor de corporate communicatie, product & lifestyle PR en geïntegreerde communicatiecampagnes voor de Nederlandse markt. Met de keuze voor Edelman Amsterdam wil Samsung zijn zichtbaarheid vergroten bij onder andere de Gen Z-doelgroep.
Pitch
Samsung schreef de bureaupitch uit om zijn communicatie-activiteiten naar een nieuw niveau te tillen. Samsung is in iets meer dan vijftig jaar uitgegroeid tot een van de grootste elektronicamerken wereldwijd en blijft innoveren om nieuwe technologie te creëren en mensen de mogelijkheid te geven nieuwe dingen te doen. De Nederlandse communicatie-aanpak moet in lijn met deze ontwikkelingen mee-innoveren. De ideeën van Edelman Amsterdam bleken tijdens de pitch het best aan te sluiten bij deze ambitie.
Samsung en Edelman werken al dertig jaar samen op wereldwijd, Europees en lokaal niveau. “We zijn heel blij dat Edelman nu ook in Nederland onze communicatiepartner wordt”, zegt Cella Sin, Communications Manager Samsung Nederland. “Het team van Edelman Amsterdam viel op tijdens de pitch door hun creatieve ideeën, een heldere kijk op corporate communicatie en sterke inzichten over Gen Z. Daarnaast waren we erg onder de indruk van hun kennis van Samsung. We willen door het kiezen van een nieuw bureau niet alleen onze zichtbaarheid vergroten, maar vooral ook toekomstbestendig zijn als het gaat om communiceren met onze belangrijkste doelgroepen. Met deze nieuwe samenwerking met Edelman Amsterdam zijn we klaar voor de toekomst.”