Selmore eerste winnaar van campagnewedstrijd Tikkie

Selmore eerste winnaar van campagnewedstrijd Tikkie

21-07-2025 (11:18) - Bureaus

Selmore heeft de eerste editie van de door Tikkie uitgeschreven 100K-campagnewedstrijd gewonnen. Met hun winnende concept voor Klene haalden ze € 100.000 mediawaarde in de Tikkie app binnen.

De campagnewedstrijd is een nieuw initiatief van Tikkie. Het bedrijf daagde reclame- en mediabureaus uit creatieve concepten te bedenken voor in hun app. Moreno Kensmil, Head of Marketing bij Tikkie: “Sinds een aantal jaar bieden we bedrijven de mogelijkheid om te adverteren in onze app. Dat kan met een reguliere advertentie, maar ook in video’s of met games. Met deze wedstrijd hoopten we meer bureaus daar bewust van te maken, hun creativiteit te stimuleren en ze ook nog een mooie kans te bieden om hun klant in de spotlight te zetten in onze app.”

Negentien deelnemers

Negentien bureaus meldden zich aan voor de competitie. Na een eerste beoordeling van alle concepten kregen vijf bureaus de kans hun concept te pitchen voor een driekoppige Tikkie-jury. Zij kroonden het concept van Selmore tot winnaar. Voor Klene bedachten zij de Dropjacht, een spel waarbij Tikkie-gebruikers op zoek moeten naar in de app verstopte Zakkenroller-dropjes.

Niels Westra van Selmore: “Toen onze klant Klene (Perfetti Van Melle) ons wees op de wedstrijd van Tikkie, zagen we meteen kansen. Klene heeft namelijk de bekende geldlijn, met onder andere Muntdrop, Pinpassen en Grof Geld. Een ideale link met Tikkie dus, waar het draait om geld. Dit leidde tot het idee van de 'Klene Dropjacht', met de Klene Zakkenrollers in de hoofdrol.

Tikkie-gebruikers krijgen in de app een waarschuwing: ‘Let op: er zijn zakkenrollers actief in je Tikkie app’. Daarna kunnen zij op jacht naar de dropjes, die overal door de Tikkie app verstopt zitten. We helpen ze een handje door hints te geven via advertenties in de app en de beloning is uiteraard gratis Klene drop.

De winst levert Selmore € 100.000 aan mediawaarde in de Tikkie app op. Daarmee krijgen ze de mogelijkheid om de Dropjacht samen met het team van Tikkie verder uit te werken, en ruim een week zichtbaar te zijn voor de 10 miljoen gebruikers van de app. De campagne wordt dit najaar verwacht. 


Media

Marketing

Economisch