Serviceplan Amsterdam aan de slag voor MediaMarkt Benelux

Serviceplan Amsterdam aan de slag voor MediaMarkt Benelux

03-07-2025 (12:30) - Bureaus

Serviceplan Amsterdam is het nieuwe creatieve bureau voor MediaMarkt Benelux, na een intenstief pitchtraject begeleid door Jeroen van Eck en Pitchpoint. De keuze voor Serviceplan is gemaakt op basis van de getoonde expertise in enerzijds sterk creatief werk en anderzijds een duidelijk bewezen efficiënte productieketen voor 'assets at scale'.

Een op-maat-gemaakte samenwerking vanuit Serviceplans Houses of Communication in Amsterdam, Brussel en met specialisten in Luxemburg, gaat werken op de toekomstige campagnes, die de omnichannelstrategie van MediaMarkt verder versterken. De retailer in consumentenelektronica zet de komende jaren vol in op creatieve relevantie als versneller van groei. 

De pitch, die liep van begin maart tot eind juni dit jaar, kende drie rondes. In de laatste ronde werd gekozen uit drie bureaus. Serviceplan presenteerde MediaMarkt daarin een sterke doorvertaling van de bestaande pay-off Let’s Go in een nieuw communicatieplatform, dat jaarrond gebruikt kan worden met passende activaties voor de gehele customer journey.

Serviceplan scoorde bovendie met THE MAKE LINE, haar op AI-gebouwde efficiënte proces, als dagelijkse productiemachine. Deze setup van hoogwaardige, effectieve creativiteit in combinatie met gestroomlijnde AI-gedreven productie, vormt de kern van Serviceplan, ook buiten de Benelux. Deze formule van de groep heeft er onder andere toe geleid dat de Serviceplan Group onlangs in Cannes opnieuw is uitgeroepen tot Independent Network of the Year.

Relatie met consument van levensbelang

Raymond Mesterom, Marketing Director MediaMarkt, over het belang van de keuze: "Voor MediaMarkt is, in lijn met onze strategie ‘Experience Electronics’, de band met de consument cruciaal en communicatie is daarin nummer één. Deze keuze is een bewuste en ambitieuze stap om écht vernieuwing te brengen en ons merk merkbaar naar een volgend niveau te tillen. We moeten dagelijks aantonen dat we consumenten begrijpen, kunnen verrassen en dat we elektronica en de service daaromheen voor hen tot leven laten komen. Door deze bureau-oriëntatie zetten we daarin een belangrijke nieuwe stap."


Media

Marketing

Economisch