Simyo: Genoeg maakt gelukkig

18-06-2015 (07:17) - Bureaus

Sim Only-provider Simyo lanceerde gisteren een opvallende communicatiecampagne: 'Genoeg maakt Gelukkig’. Daarmee haakt de provider in op een maatschappelijke trend waarbij mensen steeds bewuster worden van hun eigen consumeergedrag.
 
Simyo ontwikkelde de campagne samen met reclamebureau KOKORO Amsterdam. Strategy director Rik Heijmen: ‘Consumenten maken steeds vaker bewust de keuze om gelukkig te zijn met genoeg. In plaats van altijd alleen maar meer te willen. Bezit is minder belangrijk, het consumptiegedrag is selectiever en mensen willen meer zelf doen. Door kritisch te kiezen, vrolijk te besparen en zélf dingen te regelen krijgen ze de beste kwaliteit, maar niet voor meer dan nodig. Zo houden ze geld over voor zaken die écht belangrijk zijn.’
 
De campagne bestaat uit vier minimalistische online commercials die laten zien wat het plezier van genoeg is. 
 
Brand manager: Mischa Oudolf
Online marketing marketing: Lieve Gerretsen
General manager: Bart Versteijlen
Online community en Social: Alex Reijgersberg 
Content manager: Wiely de Woo
 
KOKORO
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Project: Valery Story, Rosa van der Voorst
Filmproductie: Caviar
Regie en D.O.P: Olaf van Gerwen
Productie: Rogier Dorant & Eveline Bloemendal

Met bijdragen van: Tom Kniesmeijer (trendstrateeg), Martin van der Gaag (Genoeg magazine), Pascal Boogaert, Thomas Reinhold (Creatie) e.v.a.
 
Betrokken bureaus:

KOKORO Amsterdam, Mindshare, WeLikeMilk, Freshbridge, OrangeValley, Resoluut en Poort80 


Media

Marketing

Economisch