
SMEG kiest Buro Hause als strategische partner voor de Nederlandse markt
Het Italiaanse keukenapparatuurmerk SMEG heeft na een zorgvuldig pitchtraject gekozen voor het Benelux PR- en communicatiebureau Buro Hause als nieuwe strategische partner voor de Nederlandse markt. Buro Hause wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de PR- en socialmediastrategie, influencer marketing en merkactivaties zoals events voor SMEG in Nederland.
Deze samenwerking markeert een krachtig nieuw hoofdstuk voor SMEG, dat zijn positie op de Nederlandse markt verder wil versterken. De focus ligt op het verdiepen van de merkbeleving binnen zowel het klein- als het groothuishoudelijk assortiment, met een strategie die design, technologie en lifestyle naadloos met elkaar verbindt.
"SMEG heeft in Buro Hause een partner gevonden die onze merkidentiteit en traditie goed aanvoelt en onze visie begrijpt," zegt Andrej Banušic, Marketing Manager van SMEG Nederland. "Hun ervaring in media en influencer marketing helpt ons om onze doelgroep gericht en effectief te bereiken. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking bijdraagt aan de verdere groei en zichtbaarheid van SMEG in de Nederlandse markt.”
Krachten bundelen
Buro Hause, gevestigd in Amsterdam en actief in de Benelux, staat bekend om zijn boutique aanpak en focus op merken met een sterke identiteit. Het bureau werkt voor opdrachtgevers zoals, onder andere, L’Oréal Paris, L’Oréal Professionnel, Kérastase, Redken, Triumph, Merz Aesthetics, Wolterinck Architects, Suntory Whisky Toki, art’otel, ARCA en diverse Park Plaza hotels & restaurants.
“We zijn trots dat we onze krachten mogen bundelen met een merk dat wereldwijd synoniem staat voor Italiaans design, innovatie en vakmanschap,” zegt Laurèl Bodenhorst Meyer, Managing Director van Buro Hause. “Onze expertise in- en liefde voor design, hospitality en lifestyle vormt een natuurlijke match met het DNA van SMEG. We kijken ernaar uit om de positie van het merk via relevante, visuele en inhoudelijk sterke campagnes en activaties verder te positioneren binnen het hart van de Nederlandse consument en cultuur.”
De samenwerking vormt een mooie basis om het rijke design-DNA van SMEG op een frisse, creatieve en cultureel relevante manier verder tot leven te brengen binnen de Nederlandse markt. Met aandacht voor esthetiek, strategie en verbinding met de juiste doelgroepen, kijken beide partijen uit naar een inspirerende en duurzame samenwerking.