Somention neemt saas-platform Influentials over
Social agency Somention neemt het saas-platform Influentials ([influentials.com]) over. Het creator platform biedt een marktplaats van 'authentic stories from everyday people, for every brand' met een database van 12.000 geverifieerde UGC creators & micro-influencers. Klanten als Unilever, Coolblue & HelloFresh maken hier al gebruik van.
Met deze overname start een nieuw hoofdstuk voor de groei van Influentials en versterkt het de positie van Somention als frontrunner op het gebied van social media. In plaats van een fusie van services, ziet Somention de investering in Influentials als een kans om het platform te versterken en zijn positie in de markt onafhankelijk verder uit te bouwen.
"Authentieke content en storytelling voor merken, daar draait content creatie voor Somention om. Wij willen de groei van Influentials laten versnellen met deze missie en daarbij inspelen op het groeiend potentieel van user-generated-content en micro-influencers. Wij geloven hier 100% in en deze overname past daarom perfect in onze strategie." Charlotte Koeleman, Managing Partner Somention.
"In onze zoektocht naar de perfecte partner om Influentials' missie voort te zetten, konden we ons geen beter thuis voorstellen dan bij Somention. Samen zullen we de grenzen van influencer marketing verleggen, gedreven door innovatie, passie en de kracht van ons gecombineerde netwerk", aldus Sharon Klaver, verkoper Influentials.
Over Somention
Onafhankelijk social media bureau Somention verzorgt met 70 social natives voor een groot aantal (inter)nationale merken de strategie, content creatie, social advertising, webcare en community management in 10 talen. Somention is met 5 sterren te vinden in Emerce100 in de categorie ‘beste bedrijf in de sector social- en content bureaus'. Daarnaast is het bureau in de FONK150 2022 uitgeroepen tot nummer 1 Content Creatie Bureau van Nederland, categorie groot. Klanten van Somention zijn onder meer Grolsch, Domino's, TUI, Mediamarkt, Fleurop en Stedin.