Superheroes snelst groeiende bureau in New York
Met grote nieuwe klanten, veel nieuwe initiatieven en een stevige prijzenkast heeft het van origine Nederlandse SuperHeroes de afgelopen jaren indrukwekkende stappen gezet in de Verenigde Staten. Dit succes blijft niet onopgemerkt: het bureau staat in de top 10 snelst groeiende bureaus van Adweek en is zelfs het snelst groeiende bureau in het noordoosten, inclusief New York.
Vijf jaar geleden vertrok oprichter en Chief Creative Hero Rogier Vijverberg vanuit Amsterdam naar New York met een missie: ‘Saving the World from Boring Advertising’. Ondanks de uitdagingen van een wereldwijde pandemie, zette SuperHeroes vanaf 2021 een sterke groei in en heeft sindsdien niet meer achterom gekeken
Naast het langlopende werk voor Lenovo verwelkomde het bureau dit jaar meer dan 20 nieuwe klanten in New York en Amsterdam. Tot de klantenkring behoren inmiddels grote namen zoals Netflix, Buick, Balenciaga, Fenty, Hinge, Jimmy Choo, Vinted, NBA, Polaroid, Oreo en Puma.
Earned aanpak
SuperHeroes’ succes is te danken aan een unieke aanpak. Het bureau richt zich op digital natives en ontwikkelde een model dat start met organische aandacht en deze versterkt via media-inkoop. Dit wordt aangevuld met gespecialiseerde divisies - allen vanuit de visie om ‘not boring’ reclame te maken.
Zo is er een Gen Z-incubator gestart, de Robins genaamd, om nieuwe inzichten en ideeën voor klanten te genereren. Verder is JIMMY gelanceerd, een collectief voor digital artists, en daaropvolgend SuperHeroes Deluxe om luxemerken te verbinden met next-gen shoppers. De interne design studio Garage doet ontwerp- en technologieprojecten, en tenslotte verbindt SuperHeroes Commerce met succes merk en conversie.
De verschillende divisies werken vanuit zowel Amsterdam als de Verenigde Staten en bedienen zo in een breed palet aan klanten en markten.
B-corp
In 2024 ontving SuperHeroes ook B Corp-certificering in zowel Amsterdam als New York. 'B Corp is misschien nog niet zo bekend in de Verenigde Staten, maar zoals wij Nederlanders graag zeggen: Wie goed doet, goed ontmoet', aldus Vijverberg.