TamTam en Expand Online gaan samen verder

09-09-2015 (08:11) - Bureaus

22.11 uur - Digital Agency TamTam en Online Marketingbureau Expand Online fuseren en gaan onder één dak verder. Het bureau groeit daarmee naar 200 medewerkers en een gezamenlijke omzet van 20 miljoen euro. Beide blijven wel onder hun eigen naam opereren.

Expand Online is één van de snelst groeiende online marketingbureaus van Nederland. Als bureau met een 100% digitaal DNA leggen zij de focus op zoekmachine marketing, online adverteren en web analytics. Het bureau won de afgelopen jaren onder andere verschillende FD Gazelle awards en werd genomineerd voor de Deloitte Technology Fast50. Expand Online werkt nationaal en internationaal voor klanten als Marlies Dekkers, Rituals en TomTom.

TamTam behoort tot de grootste digital agencies van Nederland. Begin dit jaar werd de ambitie uitgesproken voor verdere uitbouw van het bureau in binnen- en buitenland. De samenwerking met Expand Online is na de eerdere overname van Supersteil een volgende stap in deze groeiambitie. Hiermee groeit het bureau naar 200 medewerkers en een gezamenlijk omzet van 20 miljoen euro. Beide bedrijven werkten de afgelopen jaren al samen aan klanten als FloraHolland, de Hogeschool Rotterdam en Ziggo.

Dimi Albers, Managing Director TamTam: ‘We kennen Expand Online goed en zagen een enorme match wat betreft cultuur en expertise. Conversie en slim gebruik van data zijn super belangrijk bij het ontwikkelen van online diensten. Het samenvoegen van beide bureaus zorgt dat we hier nog meer aandacht aan kunnen besteden bij de digitale transformatie van onze klanten.’

Willem Blom, Managing Director Expand Online: ‘We hebben veel zin om samen met TamTam te werken aan mooie klanten. De afgelopen zeven jaar is Expand Online enorm hard gegroeid en deze samenwerking zorgt ervoor dat we onze teams en diensten kunnen blijven ontwikkelen en uitbreiden.’

De komende dagen vieren de bureaus de fusie tijdens hun gezamenlijke Unplugged klantevent in Lissabon. Waar 180 Tammo’s en Expanders tijdens een hackaton samenwerken aan toekomstige online diensten voor klanten als Oxxio, Artsen zonder Grenzen, Marlies Dekkers, Hogeschool van Rotterdam, Ziggo en Univé.
 


Media

Marketing

Economisch