team5pm neemt social bureau Lijm Amsterdam over

03-04-2024 (06:50) - Bureaus

team5pm is de afgelopen vijf jaar uitgegroeid van een YouTube agency naar een data-driven video agency met klanten als HEMA, bol, KPN en Prime Video en vestigingen in Amsterdam, Zuid-Afrika, Stockholm en sindskort ook Warschau. Met de overname van social media bureau Lijm Amsterdam, versterkt het bureau hun specialistische kennis van platformen waaronder TikTok, Instagram en Snapchat.

De ambitie is om de komende tijd met meer overnames verder te groeien als groep. De data-first aanpak die team5pm de afgelopen jaren ontwikkeld heeft, wordt leidend voor de werkwijze voor de agencies en sluit aan bij de ambitie om effectieve contentstrategieën te ontwikkelen voor klanten in binnen- en buitenland.

Met een rebranding en de overname van Lijm Amsterdam, zetten de oprichters een stap richting de eerste content groep die 100% data-driven is. Jelmer Wind CEO team5pm: “We hebben de afgelopen jaren een prachtig team opgebouwd van zeer getalenteerde mensen en een lijst met hele mooie klanten. De gouden formule zit ‘m in onze manier van data omzetten naar doeltreffende videocontent. We willen voor klanten de kennis bieden die nodig is om hun verhaal te vertellen op elk platform. Daar zetten we met het starten van een groep een volgende stap mee. We zijn super blij om Lijm Amsterdam als eerste bureau daarin mee te kunnen nemen."

"Door middel van data halen we het onderbuikgevoel uit social marketing en creëren creatieve content waarvan je van tevoren weet dat het bij je doelgroep scoort"

Het afgelopen jaar groeide het aantal branded video’s op social met 29%. Lars Reimink, co-founder en Managing Director bij Lijm Amsterdam: “Door de grote vraag naar social content zijn wij snel gegroeid als social media bureau. Met deze stap nemen we een unieke positie in de markt en zijn we de go-to partner voor de CMO van de toekomst. Door middel van data halen we het onderbuikgevoel uit social marketing en creëren creatieve content waarvan je van tevoren weet dat het bij je doelgroep scoort. We zijn erg blij met team5pm, voor ons de beste partner om samen dit volgende hoofdstuk in te gaan.”

“De behoefte aan content groeit net zo hard als de behoefte aan zekerheid om het gewenste resultaat voor merken te behalen"

5pm wordt het label binnen de groep dat zich richt op YouTube video’s. Daarnaast is de ambitie om meer specialisaties toe te voegen het komende jaar. Binnen de groep wordt de 4F-formule, die staat voor ‘Find, Film, Fuel & Fact-Check’, leidend voor alle bureaus. Daarbij wordt de eigen ontwikkelde tooling ingezet om de doelgroep en hun kijkgedrag in kaart te brengen, om deze vervolgens om te zetten naar content die voldoet aan het kritische kijkgedrag van de consument én de briefing van de klant. “De behoefte aan content groeit net zo hard als de behoefte aan zekerheid om het gewenste resultaat voor merken te behalen. Dat vraagt om een ander perspectief. Met de vorming van de groep kunnen we nog meer specialisme aanbieden en met een groter team de groeiende vraag van klanten aan, mét de aandacht die we graag willen blijven geven”, aldus Wind.

Het kantoor in Warschau, Polen, is met Prime Video als klant, de vierde vestiging van team5pm. Vanuit hier wordt alle social content voor de streamingdienst ontwikkeld.  


Media

Marketing

Economisch