The Best Social Awards 2022: Hammerfest wint titel Beste Agency en YouTube-serie BOOS is Beste Merk op YouTube

25-05-2022 (17:29) - Bureaus

Vanmiddag zijn de winnaars in de businesscategorieën van The Best Social Awards 2022 bekendgemaakt. Onder andere Hammerfest (Beste Agency), de YouTube-serie BOOS van BNNVARA (Beste Merk op YouTube) en Theorie Toppers (Beste Merk op TikTok) gingen er met de prijzen vandoor. De awards werden uitgereikt tijdens een livestream, vanuit REM-eiland Amsterdam. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een deskundige jury. In totaal werden 189 cases ingezonden.
 

Meerdere nominaties

Hammerfest, winnaar van de Beste Agency award, werd dit jaar genomineerd in meerdere categorieën. Dat gold ook voor GoSpooky: dit social agency werd in vier categorieën genomineerd en won - samen met Complex Climate en SNAP Inc. - de award voor Beste Augmented Reality. Ook bol.com werd genomineerd in verschillende categorieën. Zij wonnen de titel Beste Community Management, dankzij het concept ‘Gerda van Accounting’.
 

Opmerkelijk

Net als vorig jaar werden zowel IJssalon La Dolce Borger (winnaar Beste Merk op TikTok 2021) als Theorie Toppers opnieuw genomineerd voor de categorie Beste Merk op TikTok. De winst ging dit jaar naar Theorie Toppers. Daarnaast werden ook My Jewellery en Pathé Theatres (met Dept Agency) genomineerd in deze categorie. Milieudefensie en Wefilm gingen ervandoor met de award voor Beste Positive Impact, gesponsord door Boomerang Agency. Zowel in bereik, als in de politiek en de boardroom van vervuilende bedrijven zorgde deze campagne voor grote impact.
 

Nieuwe categorieën

In de nieuwe categorieën bij de businessawards ging de prijs voor Beste Branded Podcast naar Marc Marie en Aaf Vinden Iets (van mediabedrijf Tonny Media). NS op Facebook (met Johnny Wonder) mocht de award voor Beste Merk op Facebook in ontvangst nemen.
 

Alle business-winnaars

Een overzicht van alle Business-winnaars van The Best Social Awards 2022: The Streamers, Tribe en Modestus (Beste Livestream), Lay’s, Fitzroy en Capitola Social (Beste Innovatie), GoSpooky, Complex Climate en SNAP Inc. (Beste Augmented Reality), NS op Facebook en Johnny Wonder (Beste Merk op Facebook), Hammerfest (Beste Agency), BOOS en BNNVARA (Beste Merk op YouTube), Too Good To Go (Beste Merk op Instagram), Theorie Toppers (Beste Merk op TikTok), New York Pizza, C2B (Beste Video), bol.com met Gerda (Beste Community Management), Easytoys, Maurice van Berkel en Martijn Konings (Beste Inhaker), HEMA B.V. en Martijn Konings (Beste Copywriting), Marc Marie en Aaf Vinden Iets, Tonny Media (Beste Branded Podcast), Jeanet Rook van Etos (Beste Talent), Ministerie van Defensie en Radancy (Beste Influencer Campagne), C2B en New York Pizza (Beste Campagne) en Milieudefensie en Wefilm (Beste Positive Impact).

Diederik Broekhuizen, founder en CEO van The Best Social, is enorm trots op deze negende editie van The Best Social Awards: 'Winnaars als BOOS / BNNVARA, Hammerfest en Milieudefensie en Wefilm tillen met hun content social media écht naar een hoger plan. The Best Social Awards is een visitekaartje van de Nederlandse creativiteit, kwaliteit en innovativiteit op het gebied van social media. Met The Best Social Awards vieren we het mooiste en beste van social media én hopen daarmee anderen te inspireren. Dit doen we met ons platform The Best Social Media en met onze studio The Best Social het hele jaar door. Tijdens The Best Social Awards brengen we alle social mensen uit Nederland (digitaal) samen om ze te belonen en om aan de buitenwereld te laten zien wat je met social talent kunt bereiken.'


Media

Marketing

Economisch