The Uncreative Agency blijkt proefballonnetje NORD DDB

The Uncreative Agency blijkt proefballonnetje NORD DDB

04-02-2023 (11:10) - Bureaus

De nieuwe AI-tool die vorige week de aandacht trok van de wereldwijde marketingindustrie, komt uit de koker van het creatieve netwerk van DDB.

The Uncreative Agency, 's werelds eerste volledig geautomatiseerde creatieve bureau werd op linkedin aangekondigd en ontwikkeld door George StrakhovChief Strategy Officer bij DDB EMEA en zijn team bij NORD DDB. 

De website nodigde de gebruikers uit om een eenvoudige briefing van één zin in te dienen die binnen enkele minuten een uniek creatief voorstel genereert - zonder menselijke inbreng en zonder budget. Hoewel de kwaliteit van de gegenereerde creatieve ideeën je niet direct van je stoel doen vallen, laat het experiment wel zien dat de technologie, zelfs in de kinderschoenen, het vermogen heeft om te leren en zich te ontwikkelen tot een nuttig onderdeel van het creatieve proces; volgens het bureau hebben duizenden marketeers wereldwijd zich afgelopen week op de website gemeld.

Op 2 februari ging de website ‘op zwart’. Nieuwe bezoekers vinden er sindsdien het statement: ‘Who sais AI was Uncreative?

Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer van NORD DDB: ‘Goede ideeën en innovatie ontstaan meestal wanneer twee of meer bekende dingen worden samengevoegd tot iets nieuws. Voor mij gaat het er niet om of AI creatief is of niet, maar tegen welke mensen en welk talent het aanloopt. Het gaat erom hoe we sneller tot betere ideeën kunnen komen. En dat is wat we aan het onderzoeken zijn.’

 


Media

Marketing

Economisch