Thom Hoffman fotografeert Nationale Nederlanden
22-04-2009 (10:26) - Bureaus
Conspiracy heeft samen met Nationale Nederlanden een campagne ontwikkeld met als thema 'Een ideale wereld'. Hierin staat arbeidsongeschiktheid onder zelfstandig ondernemers centraal.
Thom Hoffman heeft voor deze campagne een fotoreportage gemaakt van ondernemers die arbeidsongeschikt zijn geraakt en dromen van het opnieuw starten van een eigen zaak. Daarnaast speelt Hoffman de hoofdrol in een internetcommercial met ditzelfde thema. Op www.eenidealewereld.nl staan de foto’s van Thom Hoffman, de commercial, onderzoeksresultaten en kunnen ondernemers zichzelf testen.
Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van ondernemers denkt dat de overheid hen helpt met reïntegratie, bedrijfsondersteuning en een uitkering bij arbeidsongeschiktheid. In de realiteit zijn ondernemers echter geheel op zichzelf aangewezen. Met de campagne wil Nationale-Nederlanden duidelijk maken dat een ideale wereld, waarin niets fout gaat, niet bestaat, en dat een goede verzekering geen overbodige luxe is.
De campagne startte op 21 april met de lancering van www.eenidealewereld.nl en een exclusieve expositie van de foto’s in Gallery Whitespace in Amsterdam.
Klant: Nationale Nederlanden
Verantwoordelijk bij klant: Daniel Doornhein, Eliana Rivadeneira, Eric Isbrucker, Miranda Mens
Bureau: Conspiracy Concepts
Creatie: Charly Heusschen, Norbert Pollemans
Account: Bart Veen
Animatie: Addikt
Director: Jurriaan Hos
Creative director Addikt: Koen van Ovoorde
Account: Marjoleine van Ovoorde, Doet Bierma
Film
Soundstudio: Soundware, Joakim Abrahami
Regisseur: Addikt ; Bart van Rooy
Techniek en Camera; Framewise; Martijn van Kalkhoven
Ontwerp en productie website: Just
Creative director: Jeroen Wielaard
Artdirector: Merijn Straathof