Timo Weda nieuw directielid Brandmerck & Okkinga Communicatie

Timo Weda nieuw directielid Brandmerck & Okkinga Communicatie

02-09-2025 (16:40) - Bureaus

Twee jaar na de krachtenbundeling van Brandmerck en Okkinga Communicatie, zet Brandmerck & Okkinga Communicatie een volgende strategische stap. Per 1 september treedt Timo Weda toe tot de directie van het bureau. 

Timo Weda brengt ruim twintig jaar ervaring mee op het gebied van strategie, creatie en merkenbouw. Eerder was hij eigenaar van WEDA Design & Advertising en werkte hij voor organisaties als Royal De Boer en Agrifirm Group in een commerciële marketingrol. Hij staat bekend om het bouwen van sterke merken met een praktische inslag. Bij Brandmerck & Okkinga Communicatie richt hij zich op de inhoudelijke kwaliteit van de dienstverlening, de verdere ontwikkeling van de strategische en creatieve proposities en de begeleiding van grote klanttrajecten

Nieuwe fase, vertrouwde gezichten

Met de komst van Timo krijgt de directie een nieuwe impuls. Algemeen directeur Robert Hoekstra blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, performance marketing en de strategische koers. Gerben Okkinga draagt zijn taken stapsgewijs over en blijft tot eind dit jaar operationeel betrokken. Vanaf januari 2026 blijft hij als adviseur verbonden aan het bureau, met een rol richting de directie als adviseur.

"De wereld van marketing en communicatie verandert sneller dan ooit. Automatisering, digitalisering en AI bieden enorme kansen, maar vragen ook om visie en kwaliteit. Met Timo halen we een versterking in huis die ons helpt om klanten nóg beter en creatiever te bedienen", aldus Robert Hoekstra.

Focus op kwaliteit en innovatie

Brandmerck & Okkinga Communicatie bouwt voort op de stevige basis die twee jaar geleden werd gelegd bij de fusie. Waar de eerste stap draaide om schaalgrootte en complementariteit, staat de komende fase in het teken van kwaliteit en innovatie:

Expertise: met ruim veertig specialisten bundelt het bureau kennis en ervaring op alle facetten van marketing en communicatie, van strategie en creatie tot advertising en content. Hierin blijven we investeren door het aantrekken van nieuw talent en ervaring.

Innovatie: door slim gebruik te maken van technologie en AI worden processen efficiënter en resultaten krachtiger, terwijl de mens altijd centraal blijft staan in de aanpak.


Media

Marketing

Economisch