
Triodos Bank in zee met Gardeners en Multitude zonder pitch
Triodos Bank kiest Gardeners en Multitude als nieuwe lead agencies voor respectievelijk campagnes en merkidentiteit. Volgens Triodos sluiten de waarden en werkwijzen van de bureaus aan bij die van de bank: geld laten werken voor positieve verandering in de samenleving. Bij de selectie kwam geen pitch te pas.
Beeldcredit: website Triodos
Eerder dit jaar werkten Triodos Bank en Gardeners al succesvol samen aan een jongerencampagne. Sanne van Keulen, Head of Brand & Identity bij Triodos Bank: "Gardeners is sterk in campagnes, strategie en PR. Ze sluiten moeiteloos aan bij de jongere doelgroep, durven te vernieuwen en begrijpen wat voor Triodos en onze doelgroepen belangrijk is."
Multitude zal zich richten op de merkidentiteit en de vertaling daarvan naar alle (digitale) kanalen. De samenwerking met Multitude bestaat al langer. Van Keulen: "Multitude is wendbaar, creatief, en sterk in nieuwe technologie. Net als wij zijn ze gedreven om bij te dragen aan een betere wereld."
Nauwe samenwerking
Triodos Bank gelooft in co-creatie. De veranderingen die nodig zijn voor een gezonde, toekomstbestendige wereld, vragen volgens de bank om het bundelen van krachten. "We doen dit allemaal in nauwe samenwerking met onze collega’s, als één team", aldus Van Keulen.
Gedeelde motivatie
Maira Evers, Managing Director en oprichter van Gardeners, benadrukt de gemeenschappelijke missie: "We delen de motivatie om het positieve te laten groeien en het lef om het anders te doen." Rozemarijn Koopmans, strategiedirecteur en medeoprichter van Multitude, beaamt deze gedachte: "Een opdracht die aansluit bij onze gedeelde visie op een duurzamere en rechtvaardigere wereld."
Geen traditionele pitch
Triodos Bank heeft bewust geen traditionele pitch uitgeschreven. “Het draait voor ons niet om een mooie verkooppresentatie, maar om openheid en gedeelde waarden. Onze eerdere samenwerking met beide bureaus liet zien dat er een goede klik is. Ze begrijpen ons merk en brengen de vernieuwing die we zoeken, samen met een goede dosis nieuwe energie en creativiteit", aldus Van Keulen