Unmuted zet winst New Kids on The Block 2023 om in snelle groei
Unmuted is een B2B SaaS marketing agency. Sinds het bureau in 2023 het podium pakte bij SAN New Kids on the Block, groeit het bureau snel. ‘De winst bij New Kids on the Block heeft een boost gegeven aan onze reputatie, sales kwam in een versnelling. Het afgelopen jaar zijn we als team verdubbeld.’ Founder Max van den Ingh neemt inmiddels ook deel aan de jury van 2024.
Unmuted is gespecialiseerd in één doelgroep en voor die doelgroep zetten ze àlle skills over de hele breedte in om de business van hun opdrachtgevers aan te jagen. Risicovol om zo nadrukkelijk in te zetten op één heel specifieke niche? Nee dus, volgens Unmuted’s founder Max van en Ingh: ‘Het cultiveren van B2B marketing in Nederland is onze missie. We geloven dat het een mooi, maar vaak ook onbegrepen vakgebied is. Maar als het als leuker en spannender wordt ervaren, en als het je resultaat onder de streep verbetert, zullen steeds meer marketeers voor de inzet ervan kiezen.’
‘Wij weten gemiddeld net wat eerder dan de anderen om ons heen, waar het naartoe gaat’
Podcast
Het kiezen voor de diepte, heeft nog een ander belangrijk voordeel, aldus Van den Ingh. ‘Wij weten gemiddeld net wat eerder dan de anderen om ons heen, waar het naartoe gaat. Daarvan profiteren niet alleen de opdrachtgevers van het Amsterdamse bureau, maar ook het vak als geheel: ‘Alle kennis die we opdoen, delen we in onder meer een wekelijkse podcast.’
Van de andere kant meemaken
Je bent als winnaar van 2023, nu ook jurylid bij de SAN New Kids on the Block verkiezing van 2024. Heb je al een paar favorieten voor het juryproces van de komende weken op je netvlies?
‘Het is een sterk veld dit jaar, dus ik laat me graag verrassen tijdens de presentaties. Uit ervaring weet ik dat daar voor de genomineerde buraus veel van afhangt. Erg leuk ook om het juryproces nu ook van de andere kant een keer mee te maken.’
Lees het volledige interview met Max van den Ingh in Fonk magazine 385.