VIA-leden willen jong talent Kickstart geven

02-09-2022 (11:25) - Bureaus

Deze week vond in Capital C, de creative capital van Amsterdam, de kick-off van Kickstart plaats. Een opleidingsprogramma bestemd voor jong talent werkend in de reclame-industrie. Tijdens de middag ontmoetten 60 starters van 55 verschillende bedrijven elkaar voor het eerst.

Kickstart komt voort uit de behoefte vanuit de branche en de leden om meer aandacht te besteden aan talentontwikkeling. Met dit initiatief wilt de VIA hier een voortrekkersrol in nemen en talent stimuleren. “Een belangrijke investering want alleen met de aanwas van nieuw talent kan onze branche zich blijven ontwikkelen. Daarom zet VIA zich - naast andere programma’s als Future Bosses Lunch en de Neurodiversity Now Beweging - elk jaar in voor het succesvolle opleidingsprogramma Kickstart.” Aldus VIA-directeur Saskia Baneke.

Vanaf volgende week zal er in de IO Campus elk week een 'college' plaatsvinden verzorgd door mensen uit het reclamevak. Elk aangesloten VIA-bureau heeft de kans gratis een talent aan te wijzen dat het programma doorloopt. Zo krijgen deze nieuwe talenten een kijkje in de keuken buiten hun eigen specialisme en bedrijf. VIA hoopt hiermee jonge getalenteerde mensen een kickstart te geven voor een mooie loopbaan in de communicatiebranche.

 

Programma

De opleiding is toegespitst op de praktijk en de colleges zullen verzorgd worden door gevestigde namen uit het reclamevak. Om een goede basis te bieden worden de belangrijkste onderdelen van het communicatievak behandeld. Marc Oosterhout verzorgt bijvoorbeeld een les over merkstrategie en zal Daantje Dammers het hebben over account en persoonlijke ontwikkeling. Nieuw dit jaar is de les Stereotypering dat gegeven wordt door Anne Merel Verleun & Miles Momoh van Hammerfest. 

Media

Marketing

Economisch